NewsΕλλάδαΕπικαιρότητα

Τα 20 κρίσιμα λεπτά του σταθμάρχη-Το «κλειδί», οι αναπάντητες κλήσεις και ο πίνακας

Πώς έχασε τον έλεγχο των χειρισμών του - Τα απανωτά τραγικά λάθη του, οι αντιφάσεις για την «άνοδο-κάθοδο» και οι αποκαλυπτικές μαρτυρίες

Οι αποκαλυπτικές μαρτυρίες για τη μοιραία διαδρομή του τρένου του θανάτου δεν έχουν τέλος, ενώ όσο περισσότερα στοιχεία έρχονται στο προσκήνιο, τόσο ανοίγει και η «βεντάλια» των ευθυνών για το φριχτό δυστύχημα, που στοίχισε τη ζωή 57 συνανθρώπων μας, οι περισσότεροι εξ αυτών ηλικίας 25-35 ετών.

Στο «μικροσκόπιο» τώρα φαίνεται να μπαίνει το κρίσιμο χρονικό διάστημα από τις 23.00 τη νύχτα έως και τη στιγμή της φονικής σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη, κατά τη διάρκεια του οποίου ο προφυλακισμένος σταθμάρχης φέρεται να έπεσε σε απανωτά τραγικά λάθη.

Οι μαρτυρίες που βλέπουν το «φως» της δημοσιότητας διαψεύδουν τους ισχυρισμούς του για πρόβλημα στο «κλειδί». Παράλληλα, τα ηχητικά ντοκουμέντα λίγο πριν και αμέσως μετά την ανείπωτη εθνική τραγωδία επιβεβαιώνουν πως ο 59χρονος είχε χάσει παντελώς τον έλεγχο των χειρισμών του, δεν το είχε καν συνειδητοποιήσει, ενώ το γνωστό «αμάν!» που ακούγεται να λέει, αποδεικνύει την απόγνωση στην οποία βρέθηκε, μόλις κατάλαβε τι είχε συμβεί.

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι το τηλέφωνο του σταθμάρχη, που έχει ήδη κατασχεθεί, θα δώσει απαντήσεις σε καίρια αναπάντητα ερωτήματα, ειδικά μετά τη χθεσινή μαρτυρία συναδέλφου του μηχανοδηγού, ότι ο τελευταίος προσπαθούσε για 17 ολόκληρα λεπτά να επικοινωνήσει με τον μοιραίο σταθμάρχη, αλλά δεν τον έβρισκε. Σε αυτή τη διάρκεια έβλεπε το τρένο να έρχεται κατά πάνω του!

Την ίδια ώρα, στις φυλακές Λάρισας οδηγήθηκε ο μοιραίος Σταθμάρχης, ο οποίος τοποθετήθηκε σε ένα κελί με άλλους τρεις ηλικιωμένους κρατούμενους, ενώ πέρασε και από εξέταση από ειδικό ψυχολόγο, για να διαπιστωθεί αν αντιμετωπίζει προβλήματα.

Μάλιστα, από τη διεύθυνση των φυλακών κρίθηκε πως πρέπει να τοποθετηθεί σε έναν ήσυχο και ασφαλή χώρο, καθώς ο κίνδυνος να δεχθεί επιθέσεις είναι ορατός. Στις πρώτες ώρες της κράτησής του προαυλίζεται κανονικά ενώ πολλές ώρες περνάει μιλώντας στο τηλέφωνο με τους δικηγόρους του, οι οποίοι αναμένεται να τον επισκεφθούν στη φυλακή σήμερα.

Τα αγωνιώδη 17 λεπτά του μηχανοδηγού

Για περίπου 17 λεπτά, από τη Λάρισα ως το σημείο της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη, ο μηχανοδηγός του Intercity πάλευε να βρει κάποιον, να καταλάβει τι συμβαίνει και να σταματήσει την πορεία της επιβατικής αμαξοστοιχίας προς τον θάνατο.

Σύμφωνα με πληροφορίες που βλέπουν σήμερα το φως της δημοσιότητας, o Γιώργος Κουτσούμπας πέρασε 17 αγωνιώδη λεπτά, καλώντας επίμονα τον σταθμάρχη της Λάρισας, δίχως όμως να μπορεί να βρει κανέναν στο τηλέφωνο.

Σύμφωνα με την εκπομπή «Live News», ο μηχανοδηγός του Intercity καλούσε με τη σειρά τους συναδέλφους του μηχανοδηγούς που βρίσκονταν συνήθως στο τιμόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας προς Αθήνα, για να επιβεβαιώσει αυτό που φοβόταν… Ότι, δηλαδή, το εμπορικό τρένο ερχόταν κατά πάνω του.

«Στην αρχή, όταν κατάλαβε ο Γιώργος (ο μηχανοδηγός του επιβατικού τρένου) ότι μάλλον δεν πήγαινε σωστά, προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη. Τον κάλεσε, του φώναζε, αλλά εκείνος δεν απαντούσε. Ύστερα άρχισε να ψάχνει να βρει στο τηλέφωνο τους μηχανοδηγούς της εμπορικής, για να μάθει ποιος κατεβαίνει από Θεσσαλονίκη και από ποια γραμμή», αποκαλύπτει συνάδελφος του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Όπως εξηγεί, όμως, η βάρδια είχε αλλάξει. «Τα παιδιά είχαν αλλάξει τη βάρδιά τους και ήταν άλλοι στη θέση τους. Άλλοι ήταν, κανονικά, να κάνουν αυτό το δρομολόγιο, και άλλοι πήγαν τελικά. Ο Γιώργος προσπάθησε να διαπιστώσει εάν ερχόταν τρένο κατά πάνω του», αναφέρει χαρακτηριστικά ο συνάδελφος του μηχανοδηγού.

Δεν γνώριζε να «διαβάζει» τον πίνακα ελέγχου που είχε μπροστά του

Στο μεταξύ, όπως αναφέρει ρεπορτάζ της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν γνώριζε να χρησιμοποιεί τον πίνακα ελέγχου που είχε μπροστά του, αλλά ούτε να «χαράζει» δρομολόγια.

Οι ειδικοί εκτιμούν πως, εάν ο 59χρονος μπορούσε να διαβάσει τις ενδείξεις, είχε τρία λεπτά στη διάθεσή του να κάνει διορθωτικές κινήσεις και ενδεχομένως να αποτρέψει την τραγωδία στα Τέμπη.

Από τις 23:04 που έφυγε το μοιραίο τρένο 62 από τον σταθμό της Λάρισας, ως τις 23:07, μια απόσταση 5,5 χλμ., το τοπικό σύστημα σηματοδότησης και ο πίνακας χειρισμού σηματοδότησης που είχε μπροστά του ο σταθμάρχης τον προειδοποιούσε ότι η πορεία του τρένου είναι λανθασμένη.

«Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση πριν και μετά τον σταθμό υπάρχουν φωτοσήματα, αλλαγές και κυκλώματα γραμμής που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Είναι ένα σύστημα που λειτουργεί από τον Νοέμβριο του 2022 και το έλεγξα ο ίδιος αμέσως μετά το δυστύχημα», σημειώνει ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τζεράκης.

Η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου των κινητών τηλεφώνων όλων των εμπλεκομένων στο δυστύχημα θα αποκαλύψει με ποιους πρόλαβε να επικοινωνήσει ο οδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας, τα κρίσιμα λεπτά πριν από τη σύγκρουση.

«Το τρένο έφυγε στην κάθοδο»

Νέα στοιχεία που βλέπουν το φως της δημοσιότητας διαψεύδουν τον 59χρονο μοιραίο σταθμάρχη, που επικαλέστηκε πρόβλημα στο «κλειδί».

Ειδικότερα, ο φύλακας διάβασης που το μοιραίο βράδυ της σύγκρουσης στα Τέμπη συνομίλησε με τους μηχανοδηγούς τόσο της εμπορικής αμαξοστοιχίας όσο και της επιβατικής, δηλώνει κατηγορηματικά ότι το Ιντερσίτι βρέθηκε στην τροχιά της καθόδου από τη στιγμή που ξεκίνησε από τη Λάρισα.

Παρόλο που ο σταθμάρχης στα τελευταία ηχητικά ντοκουμέντα ακούγεται να λέει ξανά και ξανά ότι «έδιωξε» το Ιντερσίτι κανονικά, στην άνοδο, ο φύλακας διάβασης που μίλησε στο TLIVE, δήλωσε: «Η μοιραία αμαξοστοιχία έφυγε στην κάθοδο». Για την ακρίβεια, ο ίδιος είδε το τρένο να περνάει από τα λεγόμενα «ψαλίδια». Το σημείο δηλαδή, που αλλάζει ράγα.

Μάλιστα, μόλις έγινε το δυστύχημα, τον πήραν τηλέφωνο και τον ρωτούσαν τι είδε.

«Μου λέει θυμήσου πώς έφυγε το τρένο. Του λέω: Γιώργο, έκανε τη διαγώνια, έφυγε ανάποδα, έφυγε από την κάθοδο… Εγώ είμαι εδώ σε ένα πασάγιο που λέμε, σε μια διάβαση φυλασσόμενη. Από το κλειδί έχω απόσταση 100 μέτρα. Εγώ ήμουν ο τελευταίος δηλαδή που μίλησε και με τα παιδιά, γιατί μιλάμε μέσω ασυρμάτου».

Στο μυαλό του γυρίζουν ακόμα, τα τελευταία λόγια που αντάλλαξε με τους μηχανοδηγούς. Τους ανθρώπους που πλέον δεν είναι στη ζωή.

«Ελεύθερο, 62 ελεύθερα το πασάκι Αγιάς, καλό δρόμο παιδιά. Μου είπαν τα παιδιά: Καλό βράδυ φίλε, καλή συνέχεια. Και σε 7 λεπτά από εδώ, δηλαδή την απόσταση τη δική μου, σε 7 λεπτά έγινε το ατύχημα».

Ο ίδιος είπε επίσης ότι ποτέ δεν έχει παρουσιαστεί πρόβλημα με το «κλειδί», όσα χρόνια είναι στη συγκεκριμένη δουλειά.

«Έχει γίνει σύγκρουση» – «Αμάν!»: Η απόγνωση του σταθμάρχη τη μοιραία στιγμή

«Αμάν!». Αυτό το επιφώνημα ακούγεται να βγαίνει από το στόμα του μοιραίου σταθμάρχη σε ένα από τα ηχητικά αποσπάσματα των αυθεντικών διαλόγων που είχε με το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας του ΟΣΕ, επιβεβαιώνοντας την κατάσταση σύγχυσης, στην οποία βρισκόταν, τη στιγμή που διαπιστώθηκε η φονική σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τα ηχητικά ντοκουμέντα που έφερε στο «φως» το «Πρώτο Θέμα», ο Βασίλης Σαμαράς εμφανιζόταν σίγουρος ότι είχε «κλειδώσει» το Intercity 62 στην γραμμή της ανόδου, ακόμα κι όταν πληροφορήθηκε από τον ρυθμιστή της κυκλοφορίας ότι η επιβατική αμαξοστοιχία είχε συγκρουστεί μετωπικά με την εμπορική στην περιοχή του Ευαγγελισμού.

Οι ανατριχιαστικοί διάλογοι

Στις 23.24, τρία λεπτά μετά από τη φονική σύγκρουση των δύο τρένων, ο σταθμάρχης ενημερώνεται από την Αθήνα ότι υπάρχει πρόβλημα στο δίκτυο της ηλεκτροδότησης των τρένων – προφανώς ως αποτέλεσμα της τραγωδίας που μόλις είχε συντελεστεί.

Στις 23.27, ο ρυθμιστής επικοινωνεί και πάλι με τη Λάρισα για το πρόβλημα με την ηλεκτροδότηση, χωρίς να γνωρίζει το παραμικρό για τη σύγκρουση των δύο τρένων.

Στις 23.41, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας έχει ενημέρωση από την Πυροσβεστική ότι υπάρχει σύγκρουση δύο τρένων. Καλεί τον σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος – όπως λέει στην αρχή της συνομιλίας έχει και αυτός ενημέρωση, αλλά προφανώς έχει μείνει στις δύο αρχικές εκδοχές, είτε ότι μία νταλίκα έπεσε πάνω στο τρένο από τον ανισόπεδο κόμβο, είτε ότι εκτροχιάστηκε η εμπορική αμαξοστοιχία. Τον ρωτά αν “έδιωξε” το τρένο από την άνοδο. Ο σταθμάρχης αναφωνεί “αμάν” και διαβεβαιώνει ότι το τρένο έφυγε από την γραμμή της ανόδου.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι;
Σταθμάρχης Αθήνας: Βασίλη;
Σταθμάρχης Λάρισας: Ελα
Σταθμάρχης Αθήνας: Το 62 από που το έδιωξες;
Σταθμάρχης Λάρισας: εεε;
Σταθμάρχης Αθήνας: Από πού το έδιωξες το 62;
Σταθμάρχης Λάρισας: Στη γραμμή ανόδου κανονικά
Σταθμάρχης Αθήνας: Γιατί αυτοί λένε ότι έχει γίνει εμπορικό με… τέτοιο… έχει γίνει σύγκρουση
Σταθμάρχης Λάρισας: ΑΜΑΝ!
Σταθμάρχης Αθήνας: Πότε έγινε αυτό;
Σταθμάρχης Λάρισας: Καλώς, δε ξέρω. Οτι και να σας πω…
Σταθμάρχης Αθήνας: Ανοδο δεν το έστειλες;
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι
Σταθμάρχης Αθήνας: Και η άλλη κάθοδο. Έγινε

Έξι λεπτά αργότερα, στις 23.47, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας επικοινωνεί και πάλι με τον σταθμάρχη, τού επισημαίνει ότι η σύγκρουση έχει γίνει στην περιοχή του Ευαγγελισμού και ρωτά και πάλι τον 59χρονο σταθμάρχη από ποια γραμμή έδιωξε το Ιntercity. Εκείνος επιμένει ότι το είχε στην γραμμή της ανόδου, αλλά για πρώτη φορά αρχίζει να λέει ότι εκείνη την ημέρα είχε πρόβλημα με τα κλειδιά.

Σταθμάρχης Αθήνας: Στον Ευαγγελισμό είναι, λένε. Τι έχει γίνει;
Σταθμάρχης Λάρισας: Πρέπει να έγινε τράκα
Σταθμάρχης Αθήνας: Τι τράκα; Με ποιον;
Σταθμάρχης Λάρισας: Δεν ξέρω. Παντελή;
Σταθμάρχης Αθήνας: Ναι;
Σταθμάρχης Λάρισας: Από δω έφυγε στη γραμμή ανόδου. Τι έγινε, πως και τι με τα κλειδιά σήμερα, δεν ξέρω τι γίνεται. Όπως έγινε και με το 2597. Τώρα τι έγινε, πως πήγαν εκεί πέρα αυτοί, δεν ξέρω. Οτι και να σου πω, θα σου πω ψέματα.
Σταθμάρχης Αθήνας: Εσύ από την ανόδου δεν το έδιωξες;
Σταθμάρχης Λάρισας: Από άνοδο. Από άνοδο την έδιωξα από εδώ πέρα. Τώρα πως γύρισαν τα κλειδιά αυτά…Πώς γύρισαν τα κλειδιά και μπήκε στη κάθοδο;
Σταθμάρχης Αθήνας: Έχει γίνει τράκα με το εμπορικό;
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι
Σταθμάρχης Αθήνας: Σίγουρο είναι αυτό;
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι
Σταθμάρχης Αθήνας: Έγινε

Στις 23.57, ο ρυθμιστής ρωτά και πάλι τον σταθμάρχη από ποια γραμμή “έδιωξε” την επιβατική αμαξοστοιχία – και εκείνος αρχίζει να λέει ότι όλη την ημέρα είχε πρόβλημα με τα κλειδιά και τις αλλαγές, ενώ ήταν στη νυκτερινή βάρδια.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ελα Παντελή
Σταθμάρχης Αθήνας: Να σου πω, έχει πάει κανένας στο σημείο να μας πει;
Σταθμάρχης Λάρισας: Ε, τώρα πήρα… έχω πάρει και τους τεχνίτες από την γραμμή να πάνε
Σταθμάρχης Αθήνας: Ναι
Σταθμάρχης Λάρισας: Και η πυροσβεστική είναι εκεί
Σταθμάρχης Αθήνας: Τι λένε ακριβώς;
Σταθμάρχης Λάρισας: Δεν ξέρω τώρα τι έγινε…
Σταθμάρχης Αθήνας: Εσύ κανονικά… έφυγε από άνοδο το τρένο;
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι, ναι. Σήμερα είδες που σου είπα ότι είχα πρόβλημα με τα κλειδιά
Σταθμάρχης Αθήνας: Μου τα είπες αυτά, αλλά αυτό έφυγε από την άνοδο;
Σταθμάρχης Λάρισας: Τώρα πως έγινε το κλειδί, ενώ είναι γυρισμένο στην ευθεία και ήταν εεε… Δεν ξέρω τι γίνεται
Σταθμάρχης Αθήνας: Τέλος πάντων, εσύ από άνοδο όμως έδιωξες; Αυτό δεν είναι;
Σταθμάρχης Λάρισας: Εγώ, έφυγε από άνοδο
Σταθμάρχης Αθήνας: Ναι
Σταθμάρχης Λάρισας: Τώρα από εκεί και μετά πως έγινε και μπήκε στη κάθοδο, με τα κλειδιά αυτά…Δεν ξέρω σήμερα τι έγινε.
Σταθμάρχης Αθήνας: Τέλος πάντων, έγινε. Ότι ενημέρωση… να με ενημερώσεις αμέσως
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι, ναι, ναι

Στις 00.06, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων επικοινωνεί σοκαρισμένη με τον σταθμάρχη.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ελα Ελένη
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Βασίλη τι έχει συμβεί;
Σταθμάρχης Λάρισας: Εγινε τράκα
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Ναι, πως έγινε τράκα;
Σταθμάρχης Λάρισας: Δε ξέρω, ό,τι και να σου πω Ελένη, θα σου πω ψέματα…Τώρα πώς έγινε και μπήκε στην κάθοδο αυτό το τρένο…Δεν ξέρω. Κλείσε.
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Εντάξει

Στις 00.21, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας επανέρχεται και ξαναρωτά τον σταθμάρχη.

Σταθμάρχης Λάρισας: Ελα Παντελή
Σταθμάρχης Αθήνας: Βασίλη, εσένα σου έδειχνε άνοδο ότι έφυγε το τρένο, έτσι δεν είναι;
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι
Σταθμάρχης Αθήνας: Άνοδο
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι
Σταθμάρχης Αθήνας: Ναι, έγινε καλώς

 

Πηγή: vradini.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button