NewsΕπικαιρότηταΚοινωνίαΚόσμοςΟικονομίαΠολιτικήχριστούγεννα

Μαγδεμβούργο: «Η ελπίδα των Χριστουγέννων αποκτά νέο νόημα»

Η SZ για τις επιπτώσεις της επίθεσης στον ψυχισμό των Γερμανών και το πνεύμα των Χριστουγέννων. Το RND για τα ρεκόρ που σημειώνει η ελληνική τουριστική βιομηχανία.

Συγκλονισμένη είναι η Γερμανία μετά την επίθεση στη χριστουγεννιάτικη αγορά του Μαγδεμβούργου. Μία επίθεση με τραγικό απολογισμό 5 νεκρούς και περισσότερους από 200 τραυματίες, η οποία έχει βυθίσει σε πένθος ολόκληρη τη χώρα εν μέσω της εορταστικής περιόδου.

«Ελπίδα. Μία λέξη, ένα συναίσθημα που είναι συνδεδεμένο με τα Χριστούγεννα και το τέλος του χρόνου. […] Για πολλούς, χριστιανούς και μη, τα Χριστούγεννα σηματοδοτούν την ελπίδα για λίγες μέρες γαλήνης», γράφει η Süddeutsche Zeitung. Υπάρχουν όμως και εκείνοι που «θέλουν όχι μόνο να διαταράξουν, αλλά και να καταστρέψουν αυτό το αίσθημα ελπίδας και τη χριστουγεννιάτικη ειρήνη. Ο ισλαμιστής οδηγός φορτηγού από την τρομοκρατική επίθεση στο Βερολίνο το 2016 και ο δράστης με το SUV στην επίθεση στο Μαγδεμβούργο την περασμένη Παρασκευή είδαν προφανώς στις χριστουγεννιάτικες αγορές ένα σύμβολο μίας κοινωνίας, ίσως και μίας θρησκείας, σε κάθε περίπτωση ενός τρόπου ζωής και μίας ελευθερίας που μισούν θανάσιμα. Μονάχα κάποιος με τα βαθύτερα αντικοινωνικά κίνητρα […] θα θελήσει να σκοτώσει ανθρώπους σε ένα τέτοιο μέρος, εκεί όπου θέλουν απλώς να νιώσουν το πνεύμα των Χριστουγέννων – σε μία χριστουγεννιάτικη αγορά.

Άνθρωποι αφήνουν λουλούδια εις μνήμη των θυμάτων της επίθεσης στο Μαγδεμβούργο
Λουλούδια εις μνήμη των θυμάτων της επίθεσης στο Μαγδεμβούργο

Σίγουρα είναι σημαντικό να διερευνηθούν τα πολιτικά και θρησκευτικά (“ψευδο-”) κίνητρα ή γενικώς η κοσμοθεωρία τέτοιων δολοφόνων. Αυτό που μένει όμως εν τέλει είναι το αίσθημα του να μην μπορεί κανείς να “καταλάβει” πώς κάποιος κάθεται στο τιμόνι ενός αυτοκινήτου και το οδηγεί σκοπίμως πάνω στους ανθρώπους που βρίσκονται σε μία χριστουγεννιάτικη αγορά, απλώς και μόνο επειδή θέλει να στείλει ένα “μήνυμα”.

[…] Οι φόνοι του Μαγδεμβούργου άλλαξαν τα φετινά Χριστούγεννα», συνεχίζει η SZ. «Μαζί με αυτά άλλαξαν και τον χαρακτήρα της χριστουγεννιάτικης ελπίδας. Τώρα δεν ελπίζουμε για το καλό, αλλά για το να μη συμβεί κάτι κακό. Και με αυτόν τον τρόπο το συναίσθημα της ελπίδας προσιδιάζει στον φόβο. Δεν συζητάμε πλέον για το ποια χριστουγεννιάτικη αγορά είναι όμορφη, ποια είναι κιτς και σε ποια θα γίνεται χαμός από κόσμο – αλλά για το πώς θα υπάρχουν του χρόνου σε κάθε αγορά έξοδοι διαφυγής, πότε θεωρείται ύποπτη η κατεύθυνση ενός αυτοκινήτου και πόσοι αστυνομικοί θα πρέπει να φυλάνε τους πάγκους με το γκλούβαϊν».

Ελλάδα: Από ρεκόρ σε ρεκόρ η τουριστική βιομηχανία

Μέσα στο 2024 ήρθαν στην Ελλάδα περισσότεροι τουρίστες από το εξωτερικό από ποτέ άλλοτε – και οι κρατήσεις για το 2025 δείχνουν πως κατά το επόμενο έτος θα σημειωθεί και νέο ρεκόρ.

«Για δεύτερη σερί χρονιά η ελληνική τουριστική βιομηχανία σημειώνει ρεκόρ», γράφει το Γερμανικό Δημοσιογραφικό Δίκτυο (RND). «Κατά τους πρώτους δέκα μήνες του έτους τα έσοδα της χώρας από τον τουρισμό έφτασαν τα 20,93 δισεκατομμύρια ευρώ, ένα ποσό μεγαλύτερο από τα συνολικά έσοδα του 2023 (20,46 δισ. ευρώ). […] Την ίδια στιγμή σημειώνεται και ρεκόρ επισκεπτών, καθώς μέχρι το τέλος του έτους η Ελλάδα υπολογίζεται να έχει υποδεχτεί έως και 40 εκατομμύρια τουρίστες από το εξωτερικό».

Τουρίστες στην Ακρόπολη
Για δεύτερη σερί χρονιά η ελληνική τουριστική βιομηχανία σημειώνει ρεκόρ

Οι περισσότεροι ταξιδιώτες «έρχονται από τη Γερμανία, ενώ ακολουθούν οι Βρετανοί. Η πλειοψηφία των τουριστών πηγαίνει στα ελληνικά νησιά, με την Κρήτη να είναι ο αγαπημένος προορισμός των Γερμανών, ενώ πολύ δημοφιλείς είναι επίσης η Ρόδος και η Κως. Στα νησιά των Κυκλάδων αντιθέτως φαίνεται να πηγαίνουν λιγότεροι τουρίστες σε σύγκριση με παλαιότερα – στη Μύκονο παρατηρείται μείωση των επισκεπτών εδώ και δύο χρόνια».

Σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια παρατηρείται επίσης μία αλλαγή στις προτιμήσεις των επισκεπτών όσον αφορά και την εποχή που επισκέπτονται τη χώρα. «Από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο οι τουρίστες αυξήθηκαν κατά 20% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, ενώ τα έσοδα κατά 22%. Μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου από την άλλη πλευρά σημειώθηκε κατά μέσο όρο αύξηση κατά 5% στους αριθμούς των επισκεπτών, με τα έσοδα να παρουσιάζουν μάλιστα μείωση. Τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο αντιθέτως ήρθαν στην Ελλάδα και πάλι σαφώς περισσότεροι τουρίστες».

Όπως εξηγεί το γερμανικό δίκτυο, αρκετοί επισκέπτες αποφασίζουν να «αποφύγουν τους καλοκαιρινούς μήνες, επειδή εκείνη την εποχή οι δημοφιλείς προορισμοί, όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Ρόδος και η Κως είναι υπερπλήρεις. Ένας άλλος λόγος είναι πιθανότατα και οι κλιματικές συνθήκες: τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα βίωσε ολοένα και συχνότερα, πιο έντονα και μεγαλύτερης διάρκειας κύματα καύσωνα.

[…] Το καλοκαίρι του 2024 ήταν για την Ελλάδα το πιο θερμό και ξηρό καλοκαίρι εδώ και δεκαετίες, ενώ καταγράφηκαν οι περισσότερες ημέρες καύσωνα από ποτέ εδώ και 164 χρόνια που έχουν ξεκινήσει οι συστηματικές καιρικές καταγραφές. […] Ως εκ τούτου πολλοί επισκέπτες προτιμούν να έρθουν εκτός high-season. Και αυτό είναι κάτι που επιδιώκει και η ελληνική κυβέρνηση, η οποία στοχεύει στην επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν, ώστε να περιορίσει τον υπερτουρισμό και να αξιοποιήσει περισσότερο τις δυνατότητες των ξενοδοχειακών μονάδων και κατά την άνοιξη και το φθινόπωρο».

dw.com

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button