NewsΟικονομία

Τι συμβαίνει με την επιδότηση του πετρελαίου κίνησης.

Διαψεύδουν αρμόδια κυβερνητικά στελέχη το ενδεχόμενο να υπάρξει fuel pass 3 για την επιδότηση των οδηγών.

Διαψεύδουν αρμόδια κυβερνητικά στελέχη το ενδεχόμενο να υπάρξει fuel pass 3 για την επιδότηση των οδηγών, ενώ εξαιρετικά δυστακτικοί εμφανίζονται και όσον αφορά στο ενδεχόμενο να επανέλθει η οριζόντια επιδότηση στην τιμή του πετρελαίου κίνησης.

Το κλίμα στις διεθνείς αγορές είναι βαρύ, οι αποδόσεις των ομολόγων κινούνται σε πολυετή υψηλά και αυτό που προέχει σε αυτή τη φάση είναι να διασφαλιστούν οι δημοσιονομικοί στόχοι και να μην μπει η χώρα στο στόχαστρο των αγορών.

Η αναφορά του πρωθυπουργού την προηγούμενη εβδομάδα στο ενδεχόμενο να επανέλθει η οριζόντια επιδότηση της τιμής του πετρελαίου κίνησης, στάθηκε αιτία να “φουντώσει” και πάλι η “μετρολογία”. Μάλιστα, έγινε και το επόμενο βήμα: Μαζί με την επιδότηση του πετρελαίου κίνησης που κοστίζει 30-40 εκατ. ευρώ μηνιαίως να χρηματοδοτηθεί και ένας τρίτος γύρος fuel pass, ο οποίος μάλιστα κοστίζει περί τα 250-300 εκατ. ευρώ.

“Δεν υπάρχει καμία τέτοια περίπτωση”, αναφέρουν αρμόδιες κυβερνητικές πηγές υποστηρίζοντας ότι ούτε ο δημοσιονομικός χώρος υπάρχει, ούτε και οι τιμές των καυσίμων στην αγορά είναι τέτοιες που να δικαιολογούν αυτή την παρέμβαση. Μάλιστα, για αύριο αναμένεται νέα μείωση στην τιμή χονδρικής του πετρελαίου κίνησης το οποίο ήδη διατίθεται χαμηλότερα (όπως και το πετρέλαιο θέρμανσης) σε σχέση με τις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας.

Ενώ η μέση πανελλαδική τιμή του πετρελαίου κίνησης είχε φτάσει την περασμένη Πέμπτη στα 2,14 ευρώ το λίτρο, σήμερα πολλά πρατήρια πωλούν και κάτω από τα 2,04 ευρώ, καθώς και το δελτίο χονδρικής του Σαββάτου εμφάνισε μείωση, και το δελτίο που θα ισχύσει για αύριο αναμένεται να αποτυπώσει περαιτέρω μείωση.

Το αν θα υπάρξει παρέμβαση στην αγορά των καυσίμων κίνησης, θα εξαρτηθεί κατά κύριο λόγο από την πορεία των τιμών στην λιανική. Όσο οι διεθνείς τιμές θα κινούνται σταθεροποιητικά ή πτωτικά, κρατική παρέμβαση δεν θα αποφασίζεται. Και αν χρειαστεί, η προτεραιότητα θα είναι η επιδότηση του πετρελαίου κίνησης στην αντλία προκειμένου να ενισχυθούν οι επαγγελματίες και κυρίως οι μεταφορείς οι οποίοι επικαλούνται το ακριβό καύσιμο για να μετακυλήσουν το πρόσθετο κόστος στις τιμές των αγαθών και των υπηρεσιών.

Το fuel pass 3 αφορά κυρίως στον απλό οδηγό και με την μέση πανελλαδική τιμή της αμόλυβδης κοντά στα δύο ευρώ κρίνεται ότι δεν συντρέχει λόγος επιδότησης.

Το επόμενο χρονικό διάστημα -και υπό την προϋπόθεση ότι θα το επιτρέψουν οι συνθήκες στις διεθνείς αγορές- θα επιδιωχθεί σταδιακή “απόσυρση” των κρατικών επιδοτήσεων. Το ίδιο θα συμβεί με τις επιδοτήσεις του ηλεκτρικού ρεύματος που θα ανακοινωθούν μέσα στις επόμενες ημέρες, το ίδιο θα γίνει και με την τιμή του φυσικού αερίου, η οποία έχει υποχωρήσει αισθητά το τελευταίο διάστημα και δεν δικαιολογεί παρέμβαση 9 λεπτών ανά κιλοβατώρα μέσω της ΔΕΠΑ.

Πηγή : thetoc.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button