Τέμπη: Επί 17 λεπτά ο μηχανοδηγός του Intercity προσπαθούσε να βρει κάποιον
Ο σταθμάρχης δεν ήξερε να «διαβάζει» τον πίνακα ελέγχου
Νέες πληροφορίες για τις αγωνιώδεις προσπάθειες του μηχανοδηγού του Intercity 62 να επικοινωνήσει με κάποιον για να διαβεβαιωθεί ότι δεν οδεύει ολοταχώς προς τη μετωπική σύγκρουση έρχονται στο φως της δημοσιότητας.
Σύμφωνα με το LiveNews, ο άτυχος μηχανοδηγός πέρασε 17 αγωνιώδη λεπτά να προσπαθεί να επικοινωνήσει με κάποιον συνάδελφό του για να εξακριβώσει τι συνέβαινε με τις γραμμές.
Αρχικά φέρεται να καλούσε επίμονα τον σταθμάρχη Λάρισας, χωρίς, όμως, να παίρνει απάντηση. Στη συνέχεια άρχισε να καλεί συναδέλφους του μηχανοδηγούς, που βρίσκονταν συνήθως στο τιμόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας προς Αθήνα, για να επιβεβαιώσει τους φόβους του, ότι δηλαδή κατευθυνόταν καταπάνω της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
«Στην αρχή, όταν κατάλαβε ο Γιώργος (ο μηχανοδηγός του επιβατικού τρένου) ότι μάλλον δεν πήγαινε σωστά, προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη. Τον κάλεσε, του φώναζε, αλλά εκείνος δεν απαντούσε. Ύστερα άρχισε να ψάχνει να βρει στο τηλέφωνο τους μηχανοδηγούς της εμπορικής, για να μάθει ποιος κατεβαίνει από Θεσσαλονίκη και από ποια γραμμή», αποκάλυψε συνάδελφος του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας.
Δυστυχώς, οι βάρδιες είχαν αλλάξει και ήταν άλλοι μηχανοδηγοί στη θέση τους.
«Άλλοι ήταν, κανονικά, να κάνουν αυτό το δρομολόγιο, και άλλοι πήγαν τελικά. Ο Γιώργος προσπάθησε να διαπιστώσει εάν ερχόταν τρένο κατά πάνω του», πρόσθεσε ο συνάδελφος του μηχανοδηγού.
Τέμπη: Ο σταθμάρχης δεν ήξερε να «διαβάζει» τον πίνακα ελέγχου που είχε μπροστά του
Παράλληλα, σύμφωνα με «Τα Νέα», o σταθμάρχης δε γνώριζε να χρησιμοποιεί τον πίνακα ελέγχου που είχε μπροστά του, ούτε να «χαράζει» δρομολόγια.
Οι ειδικοί εκτιμούν πως, εάν ο 59χρονος μπορούσε να διαβάσει τις ενδείξεις, είχε τρία λεπτά στη διάθεσή του να κάνει διορθωτικές κινήσεις και ενδεχομένως να αποτρέψει την τραγωδία.
Από τις 23:04 που έφυγε το μοιραίο τρένο 62 από τον σταθμό της Λάρισας, ως τις 23:07, μια απόσταση 5,5 χλμ., το τοπικό σύστημα σηματοδότησης και ο πίνακας χειρισμού σηματοδότησης που είχε μπροστά του ο σταθμάρχης τον προειδοποιούσε ότι η πορεία του τρένου είναι λανθασμένη, εκείνος όμως δεν κατάλαβε το λάθος του.
Επίσης, όπως αποκάλυψε χθες το Open, ο σταθμάρχης της Λάρισας δεν μπορούσε να κατανοήσει το σήμα που του έστειλε ο σταθμάρχης από το Παλαιοφάρσαλο, όταν η επιβατική αμαξοστοιχία ξεκίνησε από τη μονή γραμμή καθόδου.
Ο σταθμάρχης του Παλαιοφάρσαλου αναζήτησε αμέσως τον συνάδελφό του από τη Λάρισα της απογευματινής βάρδιας, ιδιαίτερα έμπειρο, ο οποίος όμως του είπε ότι είχε φύγει νωρίτερα από τη βάρδια του. Τότε ο σταθμάρχης του Παλαιοφάρσαλου ιδιαίτερα ανήσυχος τον ρώτησε γιατί δεν κάθισε στο σταθμαρχείο μέχρι την άφιξη του Intercity 62.
«Ο σταθμός της Λάρισας έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση πριν και μετά τον σταθμό υπάρχουν φωτοσήματα, αλλαγές και κυκλώματα γραμμής που δείχνουν την παρουσία του τρένου. Είναι ένα σύστημα που λειτουργεί από τον Νοέμβριο του 2022 και το έλεγξα ο ίδιος αμέσως μετά το δυστύχημα», είπε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τζεράκης.
Πλέον οι αρχές αναμένουν την άρση του τηλεφωνικού απορρήτου των κινητών τηλεφώνων όλων των εμπλεκομένων στην τραγωδία που θα αποκαλύψει αν και με ποιους πρόλαβε να επικοινωνήσει ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας πριν από τη φονική σύγκρουση.