Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Νέοι ανατριχιαστικοί διάλογοι του σταθμάρχη λίγο μετά την τραγωδία
Πάντως, ο 59χρονος κατηγορούμενος παραδέχτηκε μεν ορισμένα λάθη από την πλευρά του, αλλά δεν δίστασε να ρίξει ένα μεγάλο μερίδιο ευθύνης στον νεκρό μηχανοδηγό της IC62
Μηδαμινό είναι το μερίδιο ευθύνης που επιδιώκει να πάρει πάνω του ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος στη μαραθώνια απολογία του για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, την Κυριακή, έριξε το κύριο βάρος της τραγωδίας στους μηχανοδηγούς της μοιραίας αμαξοστοιχίας, στους άλλους σταθμάρχες και στην… πολλή δουλειά.
Ανακρίτρια: Τι ώρα προσήλθατε στην υπηρεσία σας στις 28/2/2023;
Απάντηση: Η έναρξη της βάρδιας μου ήταν στις 22:00 (…) Περί τις 22:10 με 22:15 ο Χ.Π. αναχώρησε. Λίγο μετά περί ώρα 22:20 με 22:25 αναχώρησε και ο Κ.Π.
Πάντως, ο 59χρονος κατηγορούμενος παραδέχτηκε μεν ορισμένα λάθη από την πλευρά του, αλλά δεν δίστασε να ρίξει ένα μεγάλο μερίδιο ευθύνης στον νεκρό μηχανοδηγό της IC62.
«Δεν θυμάμαι»
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια της πολύωρης απολογίας του, «όφειλα να αναφέρω στον μηχανοδηγό σε ποια γραμμή κινείται, αλλά κι εκείνος έπρεπε να με ρωτήσει γιατί». Σε άλλο σημείο επικαλέστηκε… αμνησία, καθώς ανέφερε: «Δεν θυμάμαι τι έγινε, εικάζω ότι το κλειδί κούμπωσε στιγμιαία και μετά ξεκούμπωσε».
Ανακρίτρια: Έπρεπε να αναφέρετε στον μηχανοδηγό της 62 σε ποια γραμμή θα κινούνταν η αμαξοστοιχία;
Σταθμάρχης: Ναι. Ο ένας τρόπος ήταν με το ραδιοτηλέφωνο, δηλαδή όταν του έδωσα το τηλεγράφημα 47 να αναφέρω ταυτόχρονα ότι κινείται σε διπλή γραμμή ανόδου. Ο άλλος τρόπος ήταν να του δώσω υπόδειγμα 1001.
Ανακρίτρια: Γιατί δεν προβήκατε σε καμιά εξ αυτών των ενεργειών;
Σταθμάρχης: Λόγω του φόρτου εργασίας εκείνη την ώρα δεν πρόλαβα να κόψω το 1001 και ξέχασα να του το διαβιβάσω και με το ραδιοτηλέφωνο. Η αμαξοστοιχία αναχώρησε στις 23:04 προς Νέους Πόρους. Ο μηχανοδηγός μού είπε εντάξει και πρέπει να επανέλαβε το τηλεγράφημα 47. Είμαι σχεδόν σίγουρος ότι το άκουσα. Όμως, δεν μου έδωσε δικό του νούμερο τηλεγραφήματος, ως όφειλε.
Ανακρίτρια: Εσείς ποια πορεία υποδείξατε στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 62 και μέσω ποιων σημάτων;
Σταθμάρχης: Εγώ του είπα ότι περνάει με κόκκινο φωτόσημο εξόδου και συνεχίζει μέχρι και φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων. Έπρεπε να μου πει γιατί τα κλειδιά είναι σε διαγώνιο και όχι σε ευθεία.
Ανακρίτρια: Εσείς οφείλετε να τον ενημερώσετε σε ποια γραμμή θα έπρεπε να κινείται;
Σταθμάρχης: Ναι, όπως προείπα, έπρεπε να του πω ότι κινείται σε διπλή γραμμή ανόδου. Δεν του είπα, όμως, να κινηθεί σε μόνη γραμμή καθόδου (…). Ο μηχανοδηγός σίγουρα είχε αντιληφθεί ότι κινείται στη γραμμή καθόδου. Έπρεπε να με φωνάξει και να με ρωτήσει γιατί κινείται εκεί και αν θα συνεχιστεί ή όχι. Από τη στιγμή που δεν του ανέφερα ότι κινείται μέσω διαγωνίου στην κάθοδο, έπρεπε να σταματήσει και να φωνάξει γιατί το κλειδί είναι ανάποδα.
Υπενθυμίζεται ότι ο 59χρονος σταθμάρχης το μοιραίο βράδυ εκτελούσε την πέμπτη κατά σειρά νυχτερινή βάρδια του.
«Έγινε σύγκρουση» – «Αμάν»!
Aπίστευτοι διάλογοι μεταξύ του μοιραίου σταθμάρχη με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας των τρένων από την Αθήνα και τη σταθμάρχη των Νέων Πόρων έφερε στη δημοσιότητα το protothema.gr. Για περίπου μία ώρα ο σταθμάρχης δεν είχε αντιληφθεί όχι μόνο ότι έβαλε την αμαξοστοιχία 62 στη γραμμή καθόδου, αλλά και ότι είχε συμβεί το ολέθριο δυστύχημα.
Στις 23:41, περισσότερο από μισή ώρα μετά τη σύγκρουση, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας έχει ενημέρωση από την Πυροσβεστική και επικοινωνεί με τον σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος επιμένει ότι «έδιωξε» το τρένο από την άνοδο.
Σταθμάρχης Αθήνας: Από πού το έδιωξες το 62;
Σταθμάρχης Λάρισας: Στη γραμμή ανόδου κανονικά.
Σταθμάρχης Αθήνας: Γιατί αυτοί λένε ότι έχει γίνει εμπορικό με… τέτοιο… έχει γίνει σύγκρουση.
Σταθμάρχης Λάρισας: ΑΜΑΝ!
Σταθμάρχης Αθήνας: Πότε έγινε αυτό;
Σταθμάρχης Λάρισας: Καλώς, δεν ξέρω. Ό,τι και να σας πω…
Σταθμάρχης Αθήνας: Άνοδο δεν το έστειλες;
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι.
Λίγο πριν από τα μεσάνυχτα ο σταθμάρχης αναφέρει πρόβλημα με τα κλειδιά:
Σταθμάρχης Λάρισας: Από δω έφυγε στη γραμμή ανόδου. Τι έγινε, πώς και τι με τα κλειδιά σήμερα, δεν ξέρω τι γίνεται. Όπως έγινε και με το 2597. Τώρα τι έγινε, πώς πήγαν εκεί πέρα αυτοί, δεν ξέρω.
Σταθμάρχης Αθήνας: Εσύ από την ανόδο δεν το έδιωξες;
Σταθμάρχης Λάρισας: Από άνοδο. Από άνοδο την έδιωξα από εδώ πέρα. Πώς γύρισαν τα κλειδιά και μπήκε στην κάθοδο;
Σταθμάρχης Αθήνας: Έχει γίνει τράκα με το εμπορικό;
Σταθμάρχης Λάρισας: Ναι.
Στο δελτίο ειδήσεων του Μega παρουσιάστηκε βίντεο από το εσωτερικό της προηγούμενης αμαξοστοιχίας, του Προαστιακού, που επίσης μπήκε από λάθος στο ρεύμα καθόδου και ο σταθμάρχης Λάρισας ζήτησε από τον οδηγό να κάνει οπισθοπορεία για να διορθώσει τη θέση του. Ο μηχανοδηγός ρώτησε γιατί γίνεται αυτή η κίνηση και ο σταθμάρχης απάντησε: «Έχει φλασάρει το κλειδί».
Δημοσιεύτηκε στην ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ στις 8/3