Παρουσιάστηκαν οι νέοι κανονισμοί της F1
H παγκόσμια ομοσπονδία φανέρωσε το απόγευμα της Πέμπτης τους κανονισμούς του πρωταθλήματος της F1 που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026, ενώ έδειξε και μία αρχική θεωρητική εικόνα των νέων μονοθεσίων.
H παγκόσμια ομοσπονδία φανέρωσε το απόγευμα της Πέμπτης τους κανονισμούς του πρωταθλήματος της F1 που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026, ενώ έδειξε και μία αρχική θεωρητική εικόνα των νέων μονοθεσίων.
Όπως είχε προαναγγελθεί η FIA παρουσίασε με κάθε επισημότητα τους αναλυτικούς κανονισμούς του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, οι οποίοι θα τεθούν σε ισχύ από το 2026 κι έπειτα, με επίκεντρο τις νέες μονάδες ισχύος που έχουν ήδη δρομολογηθεί, αλλά και αρκετές αλλαγές στα μονοθέσια.
Θυμίζεται ότι το 2026 θα εισέλθει στο σπορ η Audi, με τις ευλογίες του Volkswagen Group, ενώ θα αποτελέσει και την πρώτη απόπειρα της Red Bull να κατασκευάσει τις δικές της μονάδες ισχύος, με την βοήθεια και την επωνυμία της Ford. Στο σπορ θα παραμείνουν και οι τέσσερις υπάρχουσες κατασκευάστριες (Ferrari, Mercedes, Renault, Honda).
Πιο αναλυτικά οι νέοι κανονισμοί προβλέπουν:
- Τριπλασιασμό της διαθέσιμης ηλεκτρικής ενέργειας των μονάδων ισχύων στα 350kW και μείωση της παραγόμενης ενέργειας από την μονάδα εσωτερικής καύσης στα 400kW, αντί για 550-560kW των τωρινών κινητήρων.
- Αφαίρεση των MGU-H, χρήση 100% βιώσιμων καυσίμων και αύξηση της παραγόμενης ενέργειας από το φρενάρισμα στα 8.5MJ ανά γύρο.
- Προσθήκη λειτουργίας Manual Override, σε μάχες, όπου το προπορευόμενο μονοθέσιο θα βλέπει την ενέργειά του MGU-K να μειώνεται μετά τα 290χλμ/ώρα, μέχρι τα 355χλμ/ώρα, το μονοθέσιο θα έχει πλήρως διαθέσιμη την ενέργεια του συστήματος(κοντά στα 350kW) μέχρι τα 337 χλμ/ώρα και 0.5MJ έξτρα ενέργειας
- Μικρότερα και πιο ελαφριά μονοθέσια. Ο κατά μήκος άξονας των δύο τροχών θα μειωθεί από τα 3600mm στα 3400mm, ενώ ο κατά πλάτος άξονας από τα 2000mm στα 1900mm. Το μέγιστο βάρος θα μειωθεί κατά 30 κιλά, στα 768, εκ των οποίων τα 722 θα αποτελούν το βάρος του μονοθεσίου + του οδηγού.
- Μείωση κατά 30% των επιπέδων κάθετης δύναμης και κατά 55% της οπισθέλκουσας (drag).
- Παραμονή των ζαντών στις 18 ίντσες, με μείωση του μεγέθους των τροχών, κατά 25mm στους εμπρός και κατά 35mm στους πίσω τροχούς.
- Προσθήκη ενεργών αεροδυναμικών συστημάτων στις εμπρός και πίσω πτέρυγες. Περιγράφονται δύο είδη, όπου το πρώτο (Z-Mode) θα είναι η στάνταρ έκδοση του μονοθεσίου, ενώ το δεύτερο (X-Mode) θα βοηθά το μονοθέσιο στις ευθείες.
- Το DRS καταργείται, με την πίσω αεροτομή να είναι μετακινούμενη σε τρία επίπεδα. Αφαιρείται και το αεροδυναμικό στέλεχος κάτω από την αεροτομή που εκμεταλλεύεται τα αέρια της εξάτμισης.
- Η εμπρός πτέρυγα συρρικνώνεται κατά 100mm και θα διαθέτει πτερύγιο το οποίο θα είναι μετακινούμενο σε δύο επίπεδα
- Αφαίρεση των καλύπτρων γύρω από τους τροχούς, ενώ οι ζάντες θα είναι υποχρεωτικά καλυμμένες σε έναν βαθμό. Επίσης απλοποιείται ο σχεδιασμός του πατώματος και του διαχύτη, που αποσκοπά σε μείωση του ground effect και περιορισμό των σκληρών setups.
- Βελτίωση του σχεδιασμού ασφαλείας των μονοθεσίων με πιο έντονα crash-tests, ανασχεδιασμός κι ενίσχυση του μπροστινού και του πλαϊνού μέρους του κλωβού ασφαλείας του μονοθεσίου. Ενίσχυση και του roll hoop για αντοχή σε άσκηση βαρών μεγέθους 20G. Πιο έντονα πίσω φώτα κι επανατοποθέτηση της κεραίας GPS για πιο ακριβή στοιχεία.
Σημειώνεται ότι οι κανονισμοί θα πρέπει να εγκριθούν στο επερχόμενο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού που θα διεξαχθεί στις 28 Ιουνίου.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από την αρχική θεωρητική μορφή των μονοθεσίων, αλλά και το σχετικό βίντεο της παρουσίασης: