Ο μοιραίος σταθμάρχης, οι αιχμές Γεραπετρίτη και οι δημοσκοπήσεις
Τη Δευτέρα η ώρα του Κώστα Καραμανλή να μιλήσει στη Βουλή για την τραγωδία στα Τέμπη.
Μέσα σε μία ατμόσφαιρα που μυρίζει πολιτικό “μπαρούτι” και με έντονο το κοινωνικό αίτημα για λογοδοσία μετά τα Τέμπη, η κυβέρνηση ετοιμάζει την “υπερασπιστική” της γραμμή για όσα έκανε, αλλά κυρίως για όσα δεν έκανε για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Το πρώτο βήμα ήταν να προλάβει η ίδια να ζητήσει την σύγκληση της επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, καθώς έχοντας την πλειοψηφία, η επιτροπή μπορεί να συνεδριάσει άμεσα, καλώντας ως βασικό ομιλητή, τον καθ’ ύλην αρμόδιο, Κώστα Καραμανλή. Ο κύβος ερρίφθη το πρωί της Τρίτης και μετά απο συνεννόηση του Μεγάρου Μαξίμου με τον ίδιο τον πρώην υπουργό, αποφασίστηκε ότι ο Κώστας Καραμανλής πρέπει να τοποθετηθεί δημόσια, όχι σε κάποιο τηλεοπτικό πάνελ, αλλά στο αρμόδιο θεσμικά όργανο.
Έχοντας πλέον μία απόσταση 20 ημερών από το τραγικό δυστύχημα και αφού η πολιτική ευθύνη έχει αναληφθεί, ήρθε η ώρα των εξηγήσεων του Κώστα Καραμανλή, του πολιτικού προϊσταμένου του υπουργείου Μεταφορών, αλλά και του προσώπου που έχει στοχοποιηθεί από την αντιπολίτευση για την πολυήμερη σιωπή του, αλλά και για την βούληση του να είναι εκ νέου υποψήφιος στις επικείμενες εκλογές. Είχαν προηγηθεί οι “υποδείξεις” από τον Γιάννη Οικονόμου ότι ο πρώην υπουργός “θα μιλήσει”, “ότι θεωρεί αυτονόητο και λογικό πως θα τοποθετηθεί για το θέμα” αλλά και η τοποθέτηση ότι αυτό που συνέβαινε στον ΟΣΕ δεν είχε φθάσει μέχρι τον πρωθυπουργό.
“Πρόγευση” από Γεραπετρίτη
Ο εκτελών χρέη υπουργού Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, μετά την επιτόπια επίσκεψη στον τόπο της τραγωδίας και το οδοιπορικό στο σιδηροδρομικό δίκτυο, τις συναντήσεις με τους υπαλλήλους του ΟΣΕ και τη διοίκηση, ξεσκόνισε τη σύμβαση 717 (τηλεδιοίκηση) και με τα έγγραφα ανά χείρας ενημέρωσε χθες την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για το δυστύχημα. Και υποστήριξε ότι το κρίσιμο βράδυ, το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε, ζητώντας μάλιστα τα λεγόμενά του να καταγράφουν στα πρακτικά.
“Γιατί λειτουργούσε απολύτως; Πώς αποδεικνύεται; Αποδεικνύεται από το γεγονός, ότι όλη εκείνη την ημέρα, όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών, έγιναν με αυτόματη χάραξη, μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης. Όλες οι δρομολογήσεις. Λειτουργούσε στο ακέραιο. Αυτό το οποίο, δυστυχώς, συνέβη, ήταν ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης επέλεξε, αντί να κάνει την αυτόματη χάραξη που, προφανώς, θα είχε προλάβει το κακό, να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση. Και εκεί συνέβησαν μία σειρά, μια αλληλουχία από τραγικά γεγονότα, τα οποία σωρευτικά οδήγησαν στο να έχουμε το δυστύχημα. Δεν έγινε η αυτόματη χάραξη, μολονότι λειτουργούσε πλήρως ο πίνακας, θεώρησε, κατά πάσα βεβαιότητα, ο σταθμάρχης, ότι τα κλειδιά ήταν στη γραμμή ανόδου, ενώ ήταν στην κάθοδο και τελικώς, έκανε διαγώνια κίνηση και βρέθηκε στην αντίθετη τροχιά και επιπλέον, δεν βρέθηκε ο σταθμάρχης μπροστά στον πίνακα ελέγχου”, είπε ο Γιώργος Γεραπετρίτης, προσθέτοντας ότι επιπλέον οτι αν και είχε προβλεφθεί να βρίσκεται στον σταθμό και δεύτερος έμπειρος σταθμάρχης, δυστυχώς είχε εγκαταλείψει το πόστο του, αφήνοντας μόνο του τον μοιραίο σταθμάρχη.
Μάλιστα όπως είπε ο υπουργός, ο προφυλακισμένος υπάλληλος είχε τη δυνατότητα για 5,5 χιλιόμετρα να παρακολουθήσει την πορεία της αμαξοστοιχίας- αν κοιτούσε τον πίνακα- πράγμα που προφανώς δεν έκανε για να αντιληφθεί ότι τα δύο τρένα κινούνταν πάνω στην ίδια γραμμή.
Παρά τα όσα έχουν δει τις τελευταίες ημέρες το φως της δημοσιότητας για τη συμπεριφορά των εργαζομένων τη μοιραία νύχτα, με την…κοπάνα των εμπειρότερων και τα λάθη του βασικού κατηγορουμένου, εντούτοις οι πολίτες αποδίδουν ευθύνη στον σταθμάρχη μόλις σε ποσοστό 8% (σ.σ σύμφωνα με την πρόσφατη δημοσκόπηση της MRB για το OPEN) και ποσοστό 46,8 στην κυβέρνηση και σε όλες τις προηγούμενες. Αυτή την πεποίθηση θα επιχειρήσει να ανατρέψει η κυβέρνηση, καθώς σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το δυστύχημα στα Τέμπη θα επηρεάσει την ψήφο τους στην επικείμενη εκλογική αναμέτρηση σε μεγάλο ποσοστό.
Σε τροχιά σύγκρουσης με τον ΣΥΡΙΖΑ
Αν και ο Αλέξης Τσίπρας δήλωσε στην συνέντευξη του στο Mega, οτι δεν φοβήθηκε ποτέ να πάρει την ευθύνη που του αναλογεί, όλα δείχνουν ότι η αξιωματική αντιπολίτευση θα επιμείνει να κατηγορεί την κυβέρνηση για διάχυση ευθυνών στην υπόθεση των Τεμπών, υποστηρίζοντας ότι επί των ημερών της η τηλεδιοίκηση είχε παραδοθεί σε ποσοστό 68% και πως η παρούσα κυβέρνηση δεν έκανε τίποτε για ολοκληρώσει το έργο.
Στο κυβερνητικό επιτελείο περνούν στην αντεπίθεση με τον Γιώργο Γεραπετρίτη να καταθέτει χθες έγγραφα και στοιχεία, που σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου πιστοποιούν ότι το έργο το 2016 είχε παραδοθεί στο 32.69% εκ του οποίου το 15% χρειάστηκε να φτιαχτεί εκ νέου το 2019.
Τη σκυτάλη απο τον Γιώργο Γεραπετρίτη θα πάρει τη Δευτέρα ο Κώστας Καραμανλής, που ως ο μέχρι πρότινος αρμόδιος θα υπερασπιστεί όχι μόνο το έργο στο υπουργείο Μεταφορών για τον ΟΣΕ, αλλά και την πολιτική του πορεία.