NewsΕλλάδαΕπικαιρότητα

«Έρχονται» νέες ποινικές διώξεις – Το τελευταίο τηλεφώνημα του μηχανοδηγού

α λάθη - προάγγελοι της εθνικής τραγωδίας

Νέες αποκαλύψεις βγαίνουν καθημερινά στο φως για τη φονική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη. Τα νέα στοιχεία έχουν να κάνουν με όσα διαδραματίστηκαν την 28η Φεβρουαρίου στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα -Θεσσαλονίκη, καθώς και με τη συμπεριφορά και την υπηρεσιακή ανεπάρκεια του μοιραίου σταθμάρχη Λάρισας.

Η παρουσία του προφυλακισμένου σήμερα Βασίλη Σαμαρά φαίνεται, βάσει των νέων στοιχείων, φαίνεται πως κρατούσε σε κατάσταση συναγερμού και εγρήγορσης τους διερχόμενους από το σταθμό της Λάρισας μηχανοδηγούς.

Ραγδαίες δικαστικές εξελίξεις

Πλην, ωστόσο, του Σταθμάρχη Λάρισας, Βασίλη Σαμαρά ο οποίος έχει ήδη απολογηθεί και έχει οδηγηθεί στην φυλακή, οι εισαγγελικές και δικαστικές Αρχές εστιάζουν και σε άλλα πρόσωπα για τα οποία υπάρχουν ενδείξεις ότι έχουν ποινική εμπλοκή στην πολύνεκρη τραγωδία.

Νομικοί κύκλοι λένε πως το αμέσως προσεχές διάστημα οι εξελίξεις θα είναι ραγδαίες και ότι είναι πλέον θέμα χρόνου οι ασκηθείσες ποινικές διώξεις να επεκταθούν και σε άλλα στελέχη του ΟΣΕ τα οποία θα περάσουν το ανακριτικό κατώφλι για να απολογηθούν είτε με σχετική κλήση είτε με την έκδοση ενταλμάτων σύλληψης.

Στο σημείο αυτό πρέπει να υπενθυμιστεί ότι η ποινική δίωξη που έχει ασκηθεί αφορά το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών και τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή και της πρόκλησης σωματικών βλαβών από αμέλεια κατά συρροή. Οι ίδιοι κύκλοι δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο κα ασκηθούν και νέες διώξεις, διαφορετικές, δηλαδή από αυτές που αντιμετωπίζει ήδη ο Β. Σαμαράς

Δικαστικές πηγές τονίζουν ότι κομβικό σημείο για την απόδοση περαιτέρω ποινικών ευθυνών αποτελεί η έκδοση των πορισμάτων των δύο δικαστικών πραγματογνωμόνων, οι οποίοι έχουν οριστεί από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών ΛάρισαςΑπόστολο Τζαμαλή.

Μάλιστα, χθες το απόγευμα οι δύο δικαστικοί πραγματογνώμονες μετείχαν σε σύσκεψη, προκειμένου να ενημερώσουν προφορικά τους δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς που έχουν επιληφθεί της υπόθεσης, στη Λάρισα.

Η εκτίμηση είναι πως τα πορίσματα των δύο εμπειρογνωμόνων θα ξεκλειδώσουν την πορεία των δικαστικών ερευνών, αφού αναμένεται να ενσωματώσουν στοιχεία για τα αίτια και το χρονικό της τραγωδίας, υποδεικνύοντας παράλληλα τους πραγματικούς υπαίτιους του σιδηροδρομικού δυστυχήματος.

Πέρα από τα πορίσματα, αναμένεται να δοθεί συνέχεια, ακόμα και σήμερα, στις διώξεις όσων υπηρεσιακών φέρεται να εμπλέκονται στην πολύκροτη υπόθεση, με τις έρευνες να επικεντρώνονται στην περίπτωση του Επιθεωρητή του ΟΣΕ, ο οποίος είχε την ευθύνη του ορισμού των βαρδιών για τους Σταθμάρχες, στο Σταθμαρχείο της Λάρισας.

Εκτός από τον επιθεωρητή στο ανακριτικό στόχαστρο βρίσκεται ακόμη και ο ρόλος του απογευματινού σταθμάρχη, ο οποίος αν και θα είχε υπηρεσία μέχρι τις 23:00 το βράδυ, εντούτοις αποχώρησε νωρίτερα από το πόστο του.

Μετά τις 11 το βράδυ η κρίσιμη ώρα

Φαίνεται, ωστόσο, πως ακόμη και αν ο απογευματινός σταθμάρχης συνυπήρχε για μία ώρα, μεταξύ 22.00 και 23.00 στην αίθουσα του Σταθμαρχείου, εργαζόμενος πλάι στον προφυλακισθέντα σταθμάρχη, το δυστύχημα δύσκολα θα είχε αποφευχθεί. Και αυτό γιατί, όπως επισημαίνουν άτομα με πολύ καλή γνώση του πεδίου, οι κρίσιμοι χειρισμοί για την αμαξοστοιχία Intercity62 άρχισαν στο Σταθμό της Λάρισας μετά τις 23.00, με αποκορύφωμα την μετωπική σύγκρουση με την εμπορική αμαξοστοιχία, σχεδόν είκοσι λεπτά μετά.

Στο ενδιάμεσο, ο βαθμός τήρησης του κανονισμού λειτουργίας του ΟΣΕ αναμένεται να απασχολήσει σε βάθος τις δικαστικές Αρχές. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας Intercity62 που έχασε τη ζωή του στο δυστύχημα, δεν επικοινώνησε με τον σταθμάρχη της Λάρισας στο ραδιοτηλέφωνο, αφού τέτοιες κλήσεις δεν έχουν καταγραφεί. Παρ’ όλα αυτά, δεν έχει καταστεί μέχρι στιγμής γνωστό αν ο άτυχος μηχανοδηγός προσπάθησε να τον βρει στο κινητό ή αν τον κάλεσε και δεν απαντούσε, κάτι που θα προκύψει από τις έρευνες στο τηλέφωνο του Σταθμάρχη, που έχει ήδη κατασχεθεί. Υπενθυμίζεται ότι έχει προγραμματιστεί για αύριο η σύγκληση της Ολομέλειας Εφετών των 21 προέδρων Εφετών και Εφετών της Λάρισας, προκειμένου να αποφασίσει για το εάν θα ανατεθεί ή όχι η υπόθεση του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών σε εφέτη ανακριτή. Τη σύγκληση της Ολομέλειας των Εφετών της Λάρισας έχει ζητήσει ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών της θεσσαλικής πρωτεύουσας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, προκειμένου η υπόθεση να ανατεθεί σε εφέτη ανακριτή.

Ταυτόχρονα, στις φυλακές Λάρισας οδηγήθηκε ο μοιραίος Σταθμάρχης, ο οποίος τοποθετήθηκε σε ένα κελί με άλλους τρεις ηλικιωμένους κρατούμενους, ενώ πέρασε και από εξέταση από ειδικό ψυχολόγο, για να διαπιστωθεί αν αντιμετωπίζει προβλήματα. Μάλιστα, από τη διεύθυνση των φυλακών κρίθηκε πως πρέπει να τοποθετηθεί σε έναν ήσυχο και ασφαλή χώρο μαζί με τους άλλους τρεις, προχωρημένης ηλικίας κρατουμένους για «light» αδικήματα καθώς ο κίνδυνος να δεχθεί επιθέσεις είναι ορατός. Στις πρώτες ώρες της κράτησής του προαυλίζεται κανονικά ενώ πολλές ώρες περνάει μιλώντας στο τηλέφωνο με τους δικηγόρους του, οι οποίοι αναμένεται να τον επισκεφθούν στη φυλακή σήμερα.

Μηχανοδηγός σε απόγνωση

Κρίσιμο για τη διερεύνηση της υπόθεσης θεωρείται από τις Αρχές το τελευταίο τηλεφώνημα του μηχανοδηγού του μοιραίου τρένου, ο οποίος μοιάζει να είχε καταλάβει ότι κάτι δεν πήγαινε καλά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο μηχανοδηγός του IC 62 φέρεται να τηλεφώνησε λίγη ώρα πριν από το δυστύχημα σε συνάδελφό του, γιατί νόμιζε ότι ήταν στο τρένο της αντίθετης κατεύθυνσης. Ο φίλος του συνήθως εκτελούσε δρομολόγια εμπορικών τρένων, και ο άτυχος μηχανοδηγός ήθελε να μάθει αν βρισκόταν στο τιμόνι της αμαξοστοιχίας 63503. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο άτυχος μηχανοδηγός είχε αντιληφθεί πως κάτι συμβαίνει με τη λειτουργία των δυο γραμμών και ήθελε να συνεννοηθεί με τον συνάδελφό του ώστε να αποτρέψει τη σύγκρουση, μόνο που ο φίλος του, με τον επικοινώνησε, του είπε ότι εκείνη την ώρα δε βρισκόταν σε υπηρεσία, αφού είχε αλλάξει τη βάρδιά του.

Την ίδια ώρα, οργή και αγανάκτηση προκαλούν οι αποκαλύψεις αναφορικά με το επίπεδο εκπαίδευσης του Σταθμάρχη, καθώς ο 59χρονος φέρεται να μην γνώριζε το χειρισμό του πίνακα σηματοδότησης του σταθμού της Λάρισας. Όπως λένε άτομα που εργάζονται χρόνια στη συγκεκριμένη, σιδηροδρομική γραμμή η θέση του σταθμάρχη απαιτεί άριστη γνώση του συστήματος χειρισμού της σηματοδότησης. Δυστυχώς, όμως, ο 59χρονος πέρα από το λάθος χειρισμό στο κλείδωμα των γραμμών, δεν είχε τη γνώση αλλά και την εκπαίδευση για να χειριστεί τον πίνακα σηματοδότησης και να αποσοβήσει το σφάλμα του. Στην κατεύθυνση αυτή, το «αμάν!» που εκστόμισε κατά τους διαλόγους του με το κέντρο ρύθμισης κυκλοφορίας στην Αθήνα φέρεται να αποδεικνύει πως ήταν εκείνη τη στιγμή που ο Σταθμάρχης Λάρισας κατάλαβε το λάθος του στην καθοδήγηση του τρένου, κοστίζοντας τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Τα λάθη -προάγγελοι

Εν τω μεταξύ, όπως μετέδωσε χθες το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Open, ο Σταθμάρχης Λάρισας αδυνατούσε να κατανοήσει το σήμα που του έστειλε ο Σταθμάρχης από το Παλαιοφάρσαλο, όταν η επιβατική αμαξοστοιχία Intercity 62 ξεκίνησε από τη μονή γραμμή καθόδου. Η αδυναμία κατανόησης ώθησε τον Σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου να αναζητήσει στο τηλέφωνο τον συνάδελφο του από τη Λάρισα, ιδιαίτερα έμπειρο, ο οποίος ήταν εκείνη την ημέρα στην απογευματινή βάρδια. Τότε, εκείνος του είπε πως είχε φύγει νωρίτερα από το Σταθμαρχείο Λάρισας, με το Σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου, φανερά ανήσυχο, να τον ρωτά γιατί δεν παρέτεινε την παραμονή του στο Σταθμαρχείο, μέχρι την άφιξη της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity62.

Ανησυχία στον Προαστιακό

Επιπλέον, ένα βίντεο που ήρθε στο φως της δημοσιότητας, λίγα λεπτά πριν το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, δείχνει την οπισθοπορεία που κάνει ο Προαστιακός, αλλά και τις συνομιλίες του μηχανοδηγού με τον Σταθμάρχη, με τον πρώτο να έχει αντιληφθεί τις λάθος κατευθύνσεις που του έδινε το Σταθμαρχείο. Ειδικότερα, το βίντεο του Mega είναι τραβηγμένο από κάμερα ασφαλείας του προαστιακού προς Λάρισα, αυτό δηλαδή το τρένο που έφυγε λίγα λεπτά, πριν περάσει το μοιραίο Intercity62. Στο βίντεο ακούγεται ο μηχανοδηγός του προαστιακού να ρωτάει επανειλημμένα τον σταθμάρχη της Λάρισας γιατί του έχει δώσει εντολή το τρένο να κάνει οπισθοπορεία.

Συνεχίζοντας να μη λαμβάνει απάντηση από τον σταθμάρχη της Λάρισας, ο μηχανοδηγός του προαστιακού ξαναρωτά: «Ο σταθμάρχης της Λάρισας μπορεί να ενημερώσει τον παριστάμενο του 2597 για τη διαδικασία της οπισθοπορείας;». Σε αυτό το σημείο, και σύμφωνα με το βίντεο του Mega, ο 59χρονος σταθμάρχης ακούγεται να απαντά: «Φλασάρισε ένα κλειδί». Τότε, ο μηχανοδηγός του προαστιακού τότε απαντά «καλώς, ευχαριστώ πολύ» και συνεχίζει την πορεία του.

Ο αυτόπτης μάρτυρας

Παράλληλα, τους ισχυρισμούς του Σταθμάρχη Λάρισας καταρρίπτει και ο φύλακας της κοντινότερης διάβασης στο επίμαχο κλειδί, ο οποίος είναι ο τελευταίος άνθρωπος που μίλησε με τους μηχανοδηγούς του μοιραίου Intercity 62. Όπως είπε στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha, είναι απολύτως βέβαιος ότι το τρένο είχε πάρει λάθος πορεία και σίγουρα όχι πορεία ανόδου, όπως διατείνεται ο Σταθμάρχης Λάρισας, αλλά αντίθετα είχε δει το τρένο να κινείται στην κάθοδο, έχοντας μπει στην ίδια γραμμή με την εμπορική αμαξοστοιχία που ερχόταν από τη Θεσσαλονίκη.

 

vradini.gr

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button