Οδική ασφάλεια: Μπαίνουν 1.388 κάμερες στους δρόμους της Αθήνας – Ποιες παραβιάσεις θα καταγράφουν
Το σχέδιο της κυβέρνησης παρουσίασαν οι αρμόδιοι υπουργοί - Τι αλλάζει στους δρόμους
Το ολοκληρωμένο κυβερνητικό σχέδιο για την τοποθέτηση καμερών τροχαίας, αστυνόμευσης και ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας παρουσίασε η κυβέρνηση. 1.000 επιπλέον κάμερες τοποθετούνται στα φανάρια τους επόμενους 18 μήνες, οι οποίες θα λειτουργούν όλο το 24ωρο. Συνολικά 1.388 έξυπνες κάμερες θα ελέγχουν την κυκλοφορία.
Σε ποια σημεία θα μπουν οι κάμερες
Το σχέδιο προβλέπει την τοποθέτηση των καμερών σε όλους τους κεντρικούς άξονες. Πρόκειται, μεταξύ άλλων, για τη Λεωφόρο Αμαλίας, τη Λεωφόρο Κηφισίας, τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας, τη Λεωφόρο Συγγρού, τη Λεωφόρο Μαρκοπούλου κ.ά.
Το υλικό θα μεταφέρεται αυτόματα σε κεντρικό server διαχείρισης παραβάσεων μέσω συνεργασίας με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη.
Τα κριτήρια τοποθέτησης είναι:
- η κυκλοφορία των οχημάτων και η καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας στην Αττική ώστε το κέντρο διαχείρισης να προβαίνει σε δραστηριότητες που θα βοηθούν για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας
- τα κρίσιμα σημεία για να εντοπίζονται εγκληματικές πράξεις για να γίνεται διαλεύκανσή τους
Εκσυγχρονίζεται το πλαίσιο του ΚΟΚ
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε πως την προηγούμενη δεκαετία η Ελλάδα παρουσίασε τη μεγαλύτερη μείωση στον αριθμό των θυμάτων από τροχαία λόγω των συγχρόνων αυτοκινητοδρόμων. «Όμως αυτό δεν είναι αρκετό, καθώς αυξάνεται ο αριθμός των οχημάτων στους δρόμους και η Ελλάδα παρουσιάζει τα μεγαλύτερα ποσοστά ατυχημάτων με δίκυκλα και τετράτροχα», τόνισε.
Σύμφωνα με τον υπουργό, εκσυγχρονίζεται το πλαίσιο του ΚΟΚ ώστε να εναρμονίζεται με την επικινδυνότητα των οδικών παραβάσεων, ενώ δρομολογείται και η ψηφιακή καταγραφή των παραβάσεων και η αποτελεσματικότερη διαδικασία είσπραξης
Ανακοίνωσε επίσης τη νέα Υπηρεσιά Οδικών Τελών Οδικής Διαχείρισης Οδικών Υποδομών.
Το νέο πλαίσιο προβλέπει, επίσης, την αποστολή στην ΑΑΔΕ μετά από ορισμένο διάστημα των ληξιπρόθεσμων προστίμων για την εφαρμογή του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.
Παράλληλα ηλεκτρονικά θα γίνεται η διαχείριση και των προστίμων
Χρυσοχοΐδης: Πρώτο μέλημά μου ήταν η αύξηση της δύναμης της Τροχαίας
Με τη σειρά του ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης τόνισε πως «η ΕΛ.ΑΣ. έχει παράξει σχέδιο εγκατάστασης καμερών σε όλο το Λεκανοπέδιο και ταυτόχρονα γίνεται προετοιμασία για εγκατάσταση και στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης».
«Πρώτο μέλημά μου ήταν η αύξηση της δύναμης της Τροχαίας. Το έχουμε καταφέρει σε έναν βαθμό. Έχουν προστεθεί 200 νέοι αστυνομικοί στην Τροχαία. Έγινε η καλύτερη επιλογή διοικητών», τόνισε ενώ σημείωσε πως αξιοποιούνται και τα drones ενώ «έχει εμπλακεί σε μεγάλο βαθμό και η ΔΙΑΣ και έχουν αυξηθεί τα σημεία ελέγχου».
Όπως τόνισε ο κ. Χρυσοχοΐδης, υπάρχει αύξηση πάνω από 70% στις παραβάσεις και κυρώσεις: «Φέτος έχουμε 326.000 ενώ πέρσι είχαμε 193.000», είπε χαρακτηριστικά.
«Τo 2024 ήταν χρονιά καταλύτης για την τροχαία από το 2006. Ωστόσο, ο ανθρώπινος παράγοντας δεν μπορεί να καλύψει το σύνολο της παραβατικής συμπεριφοράς. Η λύση είναι η έξυπνη αστυνόμευση, η χρήση νέων τεχνολογικών μέσων όπως οι κάμερες κυκλοφορίας» επισήμανε.
Χαρδαλιάς: Οι κάμερες θα λειτουργούν όλο το 24ωρο – Δεν θα καταγράφονται οι επιβαίνοντες στα οχήματα
«Οι νέες έξυπνες κάμερες θα λειτουργούν όλα το 24ωρο, θα λειτουργούν και με χαμηλό φωτισμό και θα τοποθετηθούν σε 100 κομβικά σημεία κατόπιν υποδείξεων της τροχαίας» επισήμανε με τη σειρά του ο Περιφερειάρχης Αττκής, Νίκος Χαρδαλιάς για τις 388 κάμερες τις οποίες θα προμηθευτεί η Περιφέρεια.
Όπως εξήγησε «σε πρώτη φάση θα καταγράφουν την παράβαση του κόκκινο σηματοδότη».
«Προτεραιότητά μας είναι πάντα η προστασία της ασφάλειας των πολιτών. Εκτιμώ πώς σύντομα θα έχουμε αποτελέσματα» πρόσθεσε.
Επίσης, διαβεβαίωσε ότι θα διασφαλίζονται τα προσωπικά δεδομένα καθώς θα καταγράφεται μόνο το πίσω μέρος του οχήματος και όχι οι επιβαίνοντες.
Παπαστεργίου: Ποιες παραβάσεις βεβαιώνονται ψηφιακά είναι:
Από την πλευρά του ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, αναφέρθηκε στο υφιστάμενο πλαίσιο έχει ως αποτέλεσμα η πληρωμή μιας τροχονομικής παράβασης να γίνεται έως και μετά από 10 χρόνια. Σημείωσε πως υπάρχει μεγάλο πρόβλημα και με τα οχήματα με ξένες πινακίδες και τα ενοικιαζόμενα οχήματα.
Σήμερα έχουμε 12 κάμερες σταθερής ταχύτητας από τον ΟΑΣΑ και 17 στην Αττική Οδό, επισήμανε ο υπουργός.
Οι κάμερες, σύμφωνα με τον ίδιο θα καταγράφουν:
- όριο ταχύτητας,
- παράβαση ερυθρού σηματοδότη,
- παράβαση διάβασης πεζών,
- μη τήρηση χρήσης κράνους,
- χρήση κινητού τηλεφώνου,
- μη χρήση ζώνης,
- καθώς και έλεγχο ΚΤΕΟ.
Σημείωσε πως ο ανάδοχος δεν θα πληρώνεται με βάση των καμερών που εγκατέστησε, αλλά με βάση τον αριθμό αυτών που δουλεύουν.
Σύμφωνα με τον ίδιο, Ο διαγωνισμός θα βγει μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου 2025.