Auto - MotoNewsΕνδιαφέρονταΕπικαιρότηταΟικονομίαΤεχνολογία

Προς συμφωνία Nissan και Honda – Ποιοι λόγοι οδηγούν στη συγχώνευση

Αν υλοποιηθεί η συμφωνία, θα δημιουργηθεί η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο - Ράλι των μετοχών

Honda και Nissan ανακοίνωσαν ότι σχεδιάζουν να εργαστούν προς την κατεύθυνση της συγχώνευσης.

Οι δύο ιαπωνικοί κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης τη Δευτέρα και δήλωσαν ότι το μικρότερο μέλος της συμμαχίας της Nissan, η Mitsubishi Motors, συμφώνησε επίσης να συμμετάσχει στις συνομιλίες για την ενοποίηση.

Ο πρόεδρος της Honda, Toshihiro Mibe, δήλωσε ότι κάθε εταιρεία θα διατηρήσει τις αρχές και το λογότυπό της τουλάχιστον στην αρχή. Στόχος είναι να υπάρξει επίσημη συμφωνία συγχώνευσης μέχρι τον Ιούνιο και να ολοκληρωθεί η συμφωνία μέχρι τον Αύγουστο του 2026, είπε.

“Προβλέπουμε ότι αν αυτή η ενοποίηση καρποφορήσει, θα είμαστε σε θέση να αποκτήσουμε ακόμη ευρύτερη πελατειακή βάση”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan Makoto Uchida σε ανακοίνωσή του.

Οικονομικά στοιχεία για το ύψος της συμφωνίας, η οποία αν υλοποιηθεί θα δημιουργήσει την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, δεν έγιναν γνωστά.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ιαπωνία έχουν μείνει πίσω από τους ανταγωνιστές τους στα ηλεκτρικά οχήματα και προσπαθούν να μειώσουν το κόστος και να καλύψουν τον χαμένο έδαφος.

Ράλι των μετοχών

Η είδηση για πιθανή συγχώνευση εμφανίστηκε νωρίτερα αυτό το μήνα, με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες που ανέφεραν ότι στις συνομιλίες πρωταγωνιστούσε η ταϊβανέζικη κατασκευάστρια εταιρεία iPhone Foxconn που φιλοδοξούσε να συνδεθεί με τη Nissan, η οποία συνεργάζεται ήδη με τη γαλλική Renault SA και τη Mitsubishi.

Μια ενδεχόμενη συγχώνευση θα δημιουργούσε μια γιγαντιαία εταιρεία αξίας άνω των 50 δισ. δολαρίων (48 δισ. ευρώ) με βάση την κεφαλαιοποίηση της αγοράς και των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών. Μαζί, η Honda και η συμμαχία της Nissan με τη γαλλική Renault SA και τη μικρότερη αυτοκινητοβιομηχανία Mitsubishi Motors θα αποκτούσαν τη δυνατότητα για να ανταγωνιστούν την Toyota Motor Corp. και τη γερμανική Volkswagen AG.

Η Toyota συνεργάζεται με τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Mazda και Subaru.

Ακόμα και μετά τη συγχώνευση, η Toyota, η οποία κυκλοφόρησε 11,5 εκατομμύρια οχήματα το 2023, θα παραμείνει η κορυφαία ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.

Εάν ενωθούν, οι τρεις μικρότερες εταιρείες θα κατασκευάσουν περίπου οκτώ εκατομμύρια οχήματα. Το 2023, η Honda παρήγαγε τέσσερα εκατομμύρια και η Nissan 3,4 εκατομμύρια. Η Mitsubishi Motors κατασκεύασε λίγο πάνω από ένα εκατομμύριο.

Η Nissan, η Honda και η Mitsubishi ανακοίνωσαν τον Αύγουστο ότι θα μοιράζονται εξαρτήματα για ηλεκτρικά οχήματα, όπως μπαταρίες, και θα ερευνούν από κοινού λογισμικό για αυτόνομη οδήγηση ώστε να προσαρμόζονται καλύτερα στις δραματικές αλλαγές που επικεντρώνονται γύρω από την ηλεκτροκίνηση.

Η Honda, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, θεωρείται ευρέως ως ο μόνος πιθανός εταίρος που είναι σε θέση να πραγματοποιήσει τη διάσωση της Nissan, η οποία δυσκολεύεται μετά από ένα σκάνδαλο που ξεκίνησε με τη σύλληψη του πρώην προέδρου της Κάρλος Γκοσν στα τέλη του 2018 με την κατηγορία της απάτης και της κατάχρησης περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας, κατηγορίες που ο ίδιος αρνείται. Τελικά αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση και διέφυγε στον Λίβανο.

Μιλώντας τη Δευτέρα σε δημοσιογράφους στο Τόκιο μέσω βιντεοσύνδεσης, ο Γκοσν χλεύασε τη σχεδιαζόμενη συγχώνευση ως “κίνηση απελπισίας”.

Τα πλεονεκτήματα της συγχώνευσης

Από τη Nissan, η Honda θα μπορούσε να αποκτήσει μεγάλα SUV, όπως το Armada και το Infiniti QX80 που δεν διαθέτει η Honda, με μεγάλη ικανότητα ρυμούλκησης και καλές επιδόσεις εκτός δρόμου, δήλωσε στο Associated Press ο Sam Fiorani, αντιπρόεδρος της AutoForecast Solutions.

Η Nissan έχει επίσης πολυετή εμπειρία στην κατασκευή μπαταριών και ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και σε υβριδικά συστήματα κίνησης φυσικού αερίου-ηλεκτρικού που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τη Honda στην ανάπτυξη των δικών της EV και της επόμενης γενιάς υβριδικών οχημάτων, τόνισε.

Αλλά η εταιρεία δήλωσε τον Νοέμβριο ότι καταργεί 9.000 θέσεις εργασίας, περίπου το 6% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της, και μειώνει την παγκόσμια παραγωγική της ικανότητα κατά 20% μετά την ανακοίνωση τριμηνιαίων ζημιών ύψους 9,3 δισεκατομμυρίων γιεν (58,6 εκατ. ευρώ).

Πρόσφατα αναδιοργάνωσε τη διοίκησή της και ο Makoto Uchida, ο διευθύνων σύμβουλός, δέχτηκε μείωση μισθού κατά 50% για να αναλάβει την ευθύνη για τα οικονομικά προβλήματα, λέγοντας ότι η Nissan πρέπει να γίνει πιο αποτελεσματική και να ανταποκριθεί καλύτερα στις προτιμήσεις της αγοράς, στην αύξηση του κόστους και σε άλλες παγκόσμιες αλλαγές.

Υποβάθμιση των πιστωτικών προοπτικών

Η Fitch Ratings υποβάθμισε πρόσφατα τις πιστωτικές προοπτικές της Nissan σε “αρνητικές”, επικαλούμενη την επιδείνωση της κερδοφορίας, εν μέρει λόγω των μειώσεων τιμών στην αγορά της Βόρειας Αμερικής. Σημείωσε όμως ότι διαθέτει ισχυρή χρηματοοικονομική δομή και σταθερά ταμειακά αποθέματα που ανέρχονται σε 1,44 τρισεκατομμύρια γεν (9 δισ. ευρώ).

Τη Δευτέρα, οι μετοχές της Nissan που διαπραγματεύονται στο Τόκιο ανέβηκαν κατά 1,6%, μετά από εβδομάδες ραγδαίας πτώσης. Έκαναν άλμα άνω του 20% μετά την είδηση της πιθανής συγχώνευσης που έγινε γνωστή την περασμένη εβδομάδα.

Οι μετοχές της Honda σκαρφάλωσαν κατά 3,8%. Τα καθαρά κέρδη της Honda υποχώρησαν σχεδόν 20% στο πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους Απριλίου-Μαρτίου σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το περασμένο έτος, καθώς οι πωλήσεις στην Κίνα υποχωρούσαν.

Η συγχώνευση αντικατοπτρίζει μια τάση σε ολόκληρη τη βιομηχανία προς τις συγχωνεύσεις.

Σε μια ενημέρωση τη Δευτέρα, ο υπουργός Yoshimasa Hayashi δήλωσε ότι δεν θα σχολιάσει τις λεπτομέρειες των σχεδίων των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά δήλωσε ότι οι ιαπωνικές εταιρείες πρέπει να παραμείνουν ανταγωνιστικές στην ταχέως μεταβαλλόμενη αγορά.

“Καθώς το επιχειρηματικό περιβάλλον που περιβάλλει την αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει σε μεγάλο βαθμό, με την ανταγωνιστικότητα στις μπαταρίες αποθήκευσης και το λογισμικό να γίνεται όλο και πιο σημαντική, αναμένουμε ότι θα ληφθούν τα μέτρα που απαιτούνται για την επιβίωση στον διεθνή ανταγωνισμό”, δήλωσε ο Χαγιάσι.

gr.euronews.com

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button