NewsΕλλάδαΕπικαιρότητα

Μαϊμού βάρδιες… για τις υπερωρίες

Με ένα απολογητικό υπόμνημα 36 σελίδων ο κατηγορούμενος μόνιμος σταθμάρχης έδωσε απαντήσεις για το τι έγινε το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου στο σταθμαρχείο Λάρισας και γιατί έφυγε νωρίτερα από τη λήξη της βάρδιας του και παραδέχεται ότι εκείνος διόρθωσε με μπλάνκο τη βάρδια.

Με ένα απολογητικό υπόμνημα 36 σελίδων ο κατηγορούμενος μόνιμος σταθμάρχης έδωσε απαντήσεις για το τι έγινε το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου στο σταθμαρχείο Λάρισας και γιατί έφυγε νωρίτερα από τη λήξη της βάρδιας του και παραδέχεται ότι εκείνος διόρθωσε με μπλάνκο τη βάρδια.

Από την απολογία του προκύπτει ότι η μία επιπλέον βάρδια είναι για τα μάτια του κόσμου και μπαίνει για να καλύψει το χρόνο που απαιτείται για την παράδοση παραλαβή από τον ένα σταθμάρχη στον άλλο. Οι ισχυρισμοί του οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι μόνιμοι σταθμάρχες  πληρώνονται μία ώρα υπερωρία όπου στην πραγματικότητα όμως  δεν την εργάζονται ολόκληρη.

Η «Ζούγκλα» σας παρουσιάζει όλη την απολογία του:

«Δεν ισχύει η λήξη βάρδιας 23:00. Δεν ήμουν υποχρεωμένος να μείνω »

«Σε ό,τι αφορά το ωράριο των σταθμαρχών οφείλω να διευκρινίσω τα ακόλουθα: Όπως θα έχετε ήδη διαπιστώσει στις τρεις βάρδιες που υπάρχουν (1η, 2η και 3η) για τον Σ.Σ. Λάρισας, που είναι από 6:00 έως 15:00, από 14:00 έως 23:00 και από 22:00 έως 7:00 την επομένη ημέρα, συμπίπτουν οι ώρες 6:00 με 7:00, 14:00 με 15:00 και 22:00 με 23:00, που έχουμε θεωρητικά ταυτόχρονα το προσωπικό (σταθμάρχες) της 3ης της προηγούμενης ημέρας με την 1η της επομένης, της 1ης με την 2η βάρδια και της 2ης με την 3η βάρδια. Στην ουσία δηλαδή θεωρητικά θα σκεφτεί κανείς ότι στις 6:00 με 7:00 θα πρέπει να είναι στο Σ.Σ. Λάρισας ταυτόχρονα τρεις (3) σταθμάρχες, στις 14:00 με 15:00 τέσσερις (4) σταθμάρχες και στις 22:00 με 23:00 τρεις (3) σταθμάρχες. Τούτο όμως δεν ισχύει. Η κοινή ώρα δεν υπάρχει γιατί στα χρονικά σημεία εκείνα συντρέχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος όπως π.χ. στιγμιαία μεγαλύτερη συμφόρηση κυκλοφορίας. Υπάρχει καθαρά και μόνον για την διασφάλιση της ασφαλούς παράδοσης – παραλαβής από τον έναν σταθμάρχη της μιας βάρδιας στον άλλο. Τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο. Έρχεται ο Σταθμάρχης της νέας βάρδιας. Ενημερώνεται από τον προηγούμενο. Παραλαμβάνει υπηρεσία και υπογράφει το βιβλίο και αποδεσμεύει ο προηγούμενος, ο οποίος κι αποχωρεί.  Η παράθεση των ενεργειών που πρέπει να γίνουν στην αλλαγή των Σταθμαρχών είναι διεξοδική στον Κανονισμό του ΟΣΕ, τον οποίο και γνωρίζουν όλοι οι Σταθμάρχες και τηρούν. Ο Σταθμάρχης άλλωστε είναι ένα από τα πλέον κομβικά πρόσωπα για την ομαλή και ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μας, αλλά και γενικότερα. Αυτοί μάλιστα από εμάς που στελεχώνουμε και κεντρικούς Σ.Σ., όπως αυτός της Λάρισας, έχουμε εκ των πραγμάτων κρισιμότατη θέση, ευθύνη, αλλά και εξουσία, καθόσον ό,τι κινείται και συμβαίνει εντός των ορίων των Σ.Σ. αποφασίζεται, κατευθύνεται συντονίζεται κι ελέγχεται από εμάς. Δεν είμαστε απλοί υπάλληλοι, που έχουμε ένα τυπικό ωράριο, στο οποίο πάμε κάνουμε τη δουλειά μας και φεύγουμε. Είμαστε το αντίστοιχο του ελεγκτή αέρος σ’ έναν αερολιμένα και του λιμενάρχη σ’ ένα λιμάνι. Από τις ενέργειές μας εξαρτάται η ασφάλεια όλου του σιδηροδρομικού δικτύου. Συνεχίζω λέγοντας ότι ο εκάστοτε Σταθμάρχης που αναλαμβάνει υπηρεσία στον Σ.Σ. Λάρισας είναι αυτός από μόνος του που έχει τον πλήρη έλεγχο του τοπικού Πίνακα Χειρισμού Αιχμών και του Εποπτικού Πίνακα. Ο δεύτερος που τοποθετείται αναλαμβάνει εκ των πραγμάτων έτερα καθήκοντα. Επικουρικά. Όπως η σύνταξη των υποδειγμάτων 1001 και 1036, η ρύθμιση των ζητημάτων εντός του Σταθμού,  την υποδοχή των τρένων και τις εκφωνήσεις εντός του Σ.Σ. Δεν γίνεται να υπάρχει εναλλαγή προσώπων στον Πίνακα, γιατί αυτό είναι επικίνδυνο. Επομένως η μόνη περίπτωση που υπάρχει η παράδοση – παραλαβή μεταξύ Σταθμαρχών στις ανωτέρω αναφερόμενες ώρες να καθυστερήσει είναι εάν υπάρχει φόρτος εργασίας στην αλλαγή της βάρδιας, εάν έχουμε ελιγμούς εν εξελίξει εντός του σταθμού και εάν ο προηγούμενος σταθμάρχης περιμένει αμαξοστοιχία που έχει πάρει ο ίδιος την αναγγελία της. Όλα αυτά που περιγράφω συνέβησαν στην ημέρα που αναφέρομαι. Γι’ αυτό και αντί να παραδώσω υπηρεσία στις 22:00 και λίγα λεπτά, καθυστέρησα και παρέδωσα στις 22:30. Εν κατακλείδι αρνούμαι παντελώς ως αβάσιμο και νομικά αστήρικτο τον ισχυρισμό περί της δήθεν υποχρέωσής μου ως Σταθμάρχη να παραμείνω στον Σ.Σ. Λάρισας την 28η Φεβρουαρίου 2023 μέχρι τις 23:00 που αναγράφεται στο Φύλλο Παρουσίας Σταθμαρχών του μηνός αυτού, καθότι η αναγραφή αυτή δεν έχει την έννοια της συνυπηρέτησης για τις ώρες 22:00 έως 23:00 των Σταθμαρχών της 2ης και της 3ης βάρδιας (αλλά και για τις 6:00 με 7:00 και τις 14:00 με 15:00 αντίστοιχα), αλλά τον χρόνο εντός του οποίου θα πρέπει να συντελεστεί ομαλώς και με ασφάλεια η μεταβίβαση της Υπηρεσίας από τον ένα στον άλλο και κατ’ επέκταση η ανάληψη της ευθύνης από τον επόμενο Σταθμάρχη. Αυτό συμβαίνει πάντοτε και με όλους του Σταθμάρχες και σε όλους του Σ.Σ. της χώρας μας.»

«Τα λάθη του Σαμαρά από την αρχή της βάρδιας»

Στην απολογία του περιγράφει ότι είχε μία δύσκολη απογευματινή βάρδια εξαιτίας των καθυστερήσεων και των προβλημάτων στη γραμμή Παλαιοφάρσαλα -Λάρισα .Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης έφθασε  στο σταθμαρχείο νωρίτερα όπως του ζητήθηκε προκειμένου να ενημερωθεί :

Στις 21:45 περίπου ήρθε και ο συνάδελφος Βασίλης Σαμαράς, ευδιάθετος και σε άριστη κατάσταση, του είπα δε να καθίσει μόνο στο τηλέφωνο και να παρακολουθεί γιατί έπρεπε να τελειώσω με τους ελιγμούς.-

Στις 21:50 έδωσα εντολή αναχώρησης στην αμαξοστοιχία  93506 (πρώην IC 56) για αναχώρηση προς Θεσσαλονίκη, κανονικά στην γραμμή ανόδου. Την εκφώνηση μάλιστα μέσω Ρ/Τ έδωσα εντολή να την κάνει ο κ. Σαμαράς, τον οποίο και διόρθωσα αντιλαμβανόμενος ότι δεν την έκανε όπως ο τύπος ορίζει, με ορθή επανάληψη. Όλα αυτά είναι άλλωστε καταγεγραμμένα στις ηχητικές καταγραφές του Ρ/Τ. Την ίδια ώρα η Δ/Η 220023 έβγαινε από την γραμμή του μηχανοστασίου στην 6η γραμμή κατ’ εντολή μου για να την περάσω μέσω των αιχμών Νο 115 – Νο 116 – Νο 117Α/Β στην 3η γραμμή, επικεφαλής του χαλασμένου 2594, για να είναι έτοιμο να φύγει κάποια στιγμή αργά το βράδυ σε κενά κυκλοφορίας για Θεσσαλονίκη Στις 22:05, έχοντας στραμμένη την προσοχή μου στον ΠΙΝΑΚΑ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ ΑΙΧΜΩΝ και στους ελιγμούς που εκτελούσα, είδα ότι πλησίαζε και η αμαξοστοιχία 2575 από τον Βόλο και αμέσως μέσω Ρ/Τ έδωσα αυστηρά εντολή στον μηχανοδηγό της να παραμείνει, ως όφειλε, στο κόκκινο φωτόσημο εισόδου, ώσπου να τελειώσω τους ελιγμούς. Ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 2575 έχοντας την εντύπωση ότι σταθμάρχης είναι ο κ. Σαμαράς, όπως ήταν και τα προηγούμενα βράδια με βάση το πρόγραμμα μετά τις 22:00, τον πήρε στο κινητό για να του ζητήσει εξηγήσεις γιατί να περιμένει. Εκνευρίστηκα όταν το αντιλήφθηκα και έκανα παρατήρηση στον συνάδελφό μου κ. Σαμαρά, λέγοντάς του ότι κυκλοφορία από το κινητό δεν κάνουμε ποτέ και να δώσει εντολή στον μηχανοδηγό να μην το ξανακάνει. Το χρονικό εκείνο σημείο ο συνάδελφός μου κ. Σαμαράς μου πρότεινε να αναλάβει και να αποχωρήσω, απαντώντας του ότι δεν θα το κάνω πριν ολοκληρώσω και με τις τελευταίες λεπτομέρειες, ώστε να μην αφήσω σ’ αυτόν παρά μόνον κανονικότητα για την βάρδια του. Περί ώρα 22:12 παρέδωσα τον έλεγχο του ΠΙΝΑΚΑ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ ΑΙΧΜΩΝ και τους ΕΠΟΠΤΙΚΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ στον κ. Σαμαρά. Συμπλήρωσα και τα τελευταία δεδομένα στο ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΚΙΝΗΣΕΩΣ του Σταθμού, το οποίο δεν είναι άλλο από το έγγραφο που υπάρχει στη δικογραφία και έχει τις υπογραφές εμού και του κ. Σαμαρά, τα οποία δεδομένα ως επί τω πλείστον είχαν να κάνουν με βλάβες στις ΑΣΙΔ και ήταν η πιο σημαντική ενημέρωση που θα έπρεπε να έχει ο επόμενος σταθμάρχης, ήτοι ο κ. Σαμαράς, καθώς και αυτός της πρωινής βάρδιας, ενόψει του ότι δεν αναμένονταν να επιδιορθωθούν οι βλάβες αυτές τη νύχτα, ρώτησα δε τον αντικαταστάτη μου στην επόμενη βάρδια, δηλαδή τον κ. Σαμαρά για το εάν είχε κάποια άλλη απορία ή κάποιο πρόβλημα για ν’ αναλάβει και μου απάντησε αρνητικά. Μάλιστα με προέτρεψε να πάω να φάω κάτι και να ηρεμήσω από το δύσκολο απόγευμα που είχα μέχρι τότε, το οποίο με είχε καταβάλει σωματικά και ψυχικά, κάτι που ήταν άλλωστε εμφανές στο πρόσωπό μου σε όλους όσους ήταν παρόντες κοντά μου το χρονικό σημείο αυτό. Του εξήγησα για μια ακόμη φορά, αν και το είχε ήδη αντιληφθεί όση ώρα ήταν δίπλα μου, ότι υπήρχε στην 3η γραμμή το χαλασμένο 2594. Του επανέλαβα την κατάσταση κυκλοφορίας ως έχει. Δηλαδή ότι υπήρχε κανονικά διπλή γραμμή μεταξύ Λάρισας – Ν. Πόρων και ότι όλα ήταν ομαλά προς Θεσ/νίκη και ότι εξακολουθούσε να υπάρχει μονή γραμμή καθόδου μεταξύ Σ.Σ. Λάρισας – Παλαιοφαρσάλου, η οποία σύμφωνα με τις προβλέψεις θα αποκαθίστατο αργά τη νύχτα.-

Με δεδομένο ότι η μοναδική αμαξοστοιχία 2597, που ήταν ο προαστιακός από Θεσσαλονίκη, για την οποία την σχετική αναγγελία αναχώρησης από τον Σ.Σ. Νέων Πόρων είχε ληφθεί από τον κ. Σαμαρά στις 22:14 και είχε καταγραφεί απ’ αυτόν στον ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΠΙΝΑΚΑ, θα έφτανε στο Σ.Σ. Λάρισας περίπου 22:45 και ότι η IC 62 από Αθήνα θα έφτανε στον Σ.Σ. Λάρισας με καθυστέρηση περίπου 55 λεπτών και συγκεκριμένα περί ώρα 23:05, ώστε να συνεχίσει μετά κανονικά την πορεία της για Θεσσαλονίκη στη γραμμή ανόδου, καθότι θα έπρεπε να περιμένει προηγουμένως στον Σ.Σ.Παλαιοφαρσάλου για να περάσει πρώτα η IC 63 που κατέβαινε, καμία απολύτως άλλη εργασία δεν είχε να κάνει ο κ. Σαμαράς από την ώρα που αποχώρησα, δηλαδή από τις 22:30 μέχρι τις 23:00 και εν γένει κανένας απολύτως λόγος δεν συνέτρεχε να χρειαστεί να μείνω περισσότερο δίπλα του ως εμπειρότερος σταθμάρχης. Στην ουσία δηλαδή από τις 22:11 που ήρθε στο Σ.Σ. Λάρισας η IC 63, την οποία διευθέτησα εγώ, μέχρι τις 22:45 που θα ερχόταν κανονικά από την πορεία του ο προαστιακός 2597, κανένα άλλο τρένο δεν είχε να κινηθεί εντός των χωρικών ορίων του Σ.Σ. Λάρισας. Δεν βάζω στο σημείο αυτό τους ελιγμούς που ούτως ή άλλως έγιναν από εμένα. Τα λέω αυτά για να τονίσω ότι το επιχείρημα περί δήθεν αγχωτικής κατάστασης και έντονης κυκλοφορίας μεταξύ 22:30 και 23:00 που επιχείρησε ο κ. Σαμαράς να παρουσιάσει εξεταζόμενος ενώπιόν σας είναι απολύτως αβάσιμο

 

«Διόρθωσα με μπλάνκο γιατί έκανα μουτζούρα»

Ο Κώστας Παυλόπουλος δίνει απάντηση γιατί διόρθωσε με μπλάνκο το ωράριο στο βιβλίο παράδοσης παραλαβής .

«Εγώ είχα μέχρι τις 22:20 ένα ωράριο με πολλαπλές ενέργειες από μέρος μου, που γίνονταν ανά λεπτό και πεντάλεπτο και παρέδωσα σ’ αυτόν τον σταθμό σε πλήρη ηρεμία και με ρυθμούς κίνησης που είχαν πλέον ομαλοποιηθεί. Υπέγραψα την παράδοση της υπηρεσίας μου στο βιβλίο αυτό, βάζοντας και υπογραφή για τον συνάδελφό μου κ. Χαμηλό, που είχε αποχωρήσει νωρίτερα και είχα την σύμφωνη γνώμη του για να το πράξω. Στο ίδιο βιβλίο υπέγραψε αμέσως μετά ενώπιόν μου κι αυτός ο Β. Σαμαράς ως παραλαβών. Από αβλεψία μου είχα συμπληρώσει όμως λαθεμένα την ώρα παράδοσης, την οποία και διόρθωσα στο σωστό, κάνοντας όμως μουτζούρα, την οποία και διόρθωσα πάραυτα με διορθωτικό blanko, χωρίς όμως τούτο ν’ αλλάζει κάτι στο πραγματικό γεγονός ότι η ώρα παράδοσης – παραλαβής της υπηρεσίας μου ως σταθμάρχη είναι η 22:30, δηλαδή αυτή που αναγράφεται στο βιβλίο. Το γεγονός άλλωστε ότι η τελευταία ενέργειά μου ως σταθμάρχης είναι αυτή που σχετίζεται με την υποδοχή του IC 63 δεν αμφισβητείται από κανέναν απ’ όσο γνωρίζω.

 

«Το τηλεφώνημα του Σαμαρά»

Λίγο πριν την σύγκρουση και ενώ η αμαξοστοιχία κινείται ήδη σε λάθος γραμμή ο Βασίλης Σαμαράς καλεί στο τηλέφωνο τον Κώστα Παυλόπουλο .

«Στις 23:15 δέχθηκα ένα τηλέφωνο, το οποίο δεν είχα καταχωρημένο. Ήταν ο Βασίλης Σαμαράς, ο οποίος με ρώτησε αν μ’ ενοχλεί για να μου αναφέρει κάτι. Του απάντησα πως φυσικά και όχι, καθόσον μόλις είχα φτάσει στο σπίτι μου. Μου είπε ότι οι μηχανοδηγοί του 2597 κατά την είσοδο προς την ΜΟΡΤΑ βρήκαν ανάποδα την αιχμή Νο 116 και του έκαναν σχετική παρατήρηση και του είπαν ότι θα το κατέγραφαν στο φύλλο πορείας. Τον ρώτησα τελικώς τι έκανε και εάν έβαλε την αμαξοστοιχία στην ΜΟΡΤΑ ή όχι και μου απάντησε θετικά, ήτοι ότι έκανε τον χειρισμό που ήταν αναγκαίος και διορθώθηκε η αιχμή και όλα τέλειωσαν καλώς. Μου τα έλεγε λίγο μπερδεμένα και με ασάφεια, οπότε του απάντησα να μην δώσει άλλη σημασία και να κάνει τη δουλειά του και να έρθει στο γραφείο της Επιθεώρησης την επόμενη μέρα που θα ήμουν εκεί, μιας και ήμουν υπεύθυνος πορισμάτων και συμβάντων για να μου τα πει καλύτερα. Με καληνύχτισε και μου είπε ότι θα έρθει αύριο το πρωί.»

Σχετικά Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button